Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
jõuvanker

 postitati 10.12.04 22:49
Stock toitesüsteemi puhul annaks mõned märksõnad, et võimsust tõsta..:
kütuse rõhuregulaator
hiljem:
pihustid
ja
bensiinipump
Gaasijaotussüsteemi kohapealt:
nukkvõllid
jahuti
turbo
hiljem:
nii sisse-, kui väljalaske kollektor koos väljalaske süsteemiga peale turbiini ning plokikaan.
Väntmehhanismi kohapealt:
kepsud
hiljem:
kovid
vänt
hooratas
Kogu " rauda " juhtima:
programmeeritav " aju "
või:
Pingis seadistatud ja katsetatud soft vastavalt " rauale "
Transmissioon:
sidur
kinnituspadjad
käigukast
diffrid
püsikiirusliigendid

PS!
Ülejäänu on mõttetu "ehitamine", juhul kui on tahe teha " midagi " kiirendusspordis. Ebaefektiivne on raisata mõttetute " ehitamiste/katsetamiste " peale raha/aega/närve jne.
PS!
Programmeeritava aju puhul kaovad ära sellised asjad nagu: õhukulu mõõdik ja lambda andur ;)
PS!
Eelnev jutt on puhas minu nägemus asjast ja ei pruugi sulatõsi olla, kuid sellise järjestusga on võimalik nii mõndagi ja head;)

Ärge väga pekske:)
jõuvanker

 postitati 10.12.04 22:32
Tsitaat:
Esialgne postitaja forsin
200 20v osta 300map (mina arvan) ja sinu autol on pensu impulss relee mille peaksid kellegile ära kinkima ja panema otse süüte elekteri pentsu pumbale. Siis on pensu surve olemas ja peale seda saad tõsta õhu survet.
Mul on hetkel ühel S-il bees pensu pump maks 1,4 ja kui õhk hakkab selleni jõudma läheb meelitamiseks nagu sinul.

ei soft ei ole 265 KW vaid ise ostsin MTM ja 262hp ja 2,5bar (automaat)

ma oletan et soft 265kw on 1,6 piirajaga (peaks töötama 3,0 sest seal oli 300kp MAP )
silver ka ei teadnud enne mind et tema soft töötab lõpuni tema arvas 1,7 aga töötab 2,5-ni.

Mnjah...
Hetkel olev soft, mis on minu essi peal, lasi rõhu ilusti 2.4bari peale ( puhast ülelaaderõhku ) ja seda KKK 24 turbiiniga...., mis on stock st tehase konditsioonis.
Kuigi jah, vajas sellise rõhu saavutamiseks täpset Wastegage seadistust, ei muud.
PS! ma ei ühendanud lahti WG juhtimist elektroonilise sekkuja poolepealt.
Kuid KKK24 jääb pisikeseks, annab keskpööretel korraliku rõhu, kuid lõpus ( ca 6000 - 7000 p/min ) hoiab stabiilselt 1,2 - 1,3 bar puhast ülelaaderõhku. Tootlikus on väike, ei muud kõrgetel pööretel ;)
jõuvanker

 postitati 10.12.04 20:27
Saab ka suurusjärgus 10 000.- nukapaari;)
Ja uue ning kvaliteetse!
forsin

 postitati 10.12.04 20:14
nood olid hüdro tänava nukid üks minu versioone. 238/10 (113)või 240/11
quattromees

 postitati 10.12.04 20:11
Tsitaat:
Esialgne postitaja jõuvanker
Kuulge, palju lihtsam ja efektiivsem on mõelda " avaravamatele " nukkvõllidele ! ;)


Selles on Sul tuline õigus. Streetrace.org foorumist jäi silma, et keegi lasi Liguril nuki kopeerida originaali pealt ja hind 3k. TÕSISEID nukke vist pole kopeerimiseks eriti liikvel... Mingi 16k tuuningnuki eest nagu maksta ei sooviks.
jõuvanker

 postitati 10.12.04 20:07
Kuulge, palju lihtsam ja efektiivsem on mõelda " avaravamatele " nukkvõllidele ! ;)
forsin

 postitati 10.12.04 19:59
200 20v osta 300map (mina arvan) ja sinu autol on pensu impulss relee mille peaksid kellegile ära kinkima ja panema otse süüte elekteri pentsu pumbale. Siis on pensu surve olemas ja peale seda saad tõsta õhu survet.
Mul on hetkel ühel S-il bees pensu pump maks 1,4 ja kui õhk hakkab selleni jõudma läheb meelitamiseks nagu sinul.

ei soft ei ole 265 KW vaid ise ostsin MTM ja 262hp ja 2,5bar (automaat)

ma oletan et soft 265kw on 1,6 piirajaga (peaks töötama 3,0 sest seal oli 300kp MAP )
silver ka ei teadnud enne mind et tema soft töötab lõpuni tema arvas 1,7 aga töötab lõpuni.
quattromees

 postitati 10.12.04 19:51
Tsitaat:
Esialgne postitaja forsin
Tere jälle minul see juba minevik.
1-Elektrooniliselt kui muudab Volt signaali koos süüdega on asi täitsa peeeeees?? seda pole proovinud.
2-kui ajuni ei jõua survet (vähendad ) ei teki pihusti lahti aega (aju lühendab) ja ei tekki tõmmet.
MINU ARUSAAM ON ET MAP 250kp ON ÜLESURVE STOPP MÄRK 2,5 baari =~2,5atmosfäri (nagu mootori pöörde piiraja 7300 p/m )
kui on terav turbo on aju oma elettroonikaga (voolik sumpa klappi) surve piiraja sättimisega sitaks hädas (eksib pidevalt +-0,4 bar ja rohkem!!! ja paneb mootori nii tõmblema et jube?
Näiteks korralik schip (silveril) lubab mootoril töötada kuni lõpuni 2,5bar siis annab map stop märgi. Elektriline piiraja on poole peal (sest reageerimis aeg on jama.) Orig kivi töötab kuni 1,2 bar ja piiraja alustab ~0,7bar (auto kompuutris 1,7)
(Prr võibolla parandab mõnda koma järgset kohta aga põhimõte jääb samaks)

Lahendus on eemaldada elektron piiraja (kolmik toru pistik turbo kõrval musta plast klapi juures ja sumpa klapi voolik) Sellega kaasneb pidev turbo valmidus (töötab kogu aeg) Milleks autole kaks surve piirajat 1-algul kivi softi sees ja sumpa klapiga. 2- surve stop märk 250kp MAP see tähendab kolektoris jõuab surve 2,5 bar-ni (seda surve pauku peab taluma iga mootor) ja nii hea survega turbosid on eestis üksikud.
Siit ka Kiireaudi sõnad " kotkad milleks teile 300kp map (minu tehtud KKK-24 turbo laksab momendiga 2,5bar)

SOOVITAKS SURVE PIIRAJAT ühenda sisselaske kolektori külge katla auruklapp 2,5 bar (toru poes 800eek ilus väike vidin avaneb 2,4bar-ga laseb liigse vile välja ja 250map mootorit lukku ei löö) Tulemuseks on et naudid ühtlast sõitu ilma tõmblemiseta ja kuni 2,4 Baarise surveni.:D
Seega on lahendatud mootori tõmme kui surve on + alas. Aga vaakum alas??? siis varsti jõuad ka selleni et asendada must klapp otsevoolu klapiga.(selleni on jõudnud vähesed tuunig firmad)

Kui tahad survega edasi minna (lollitada) on lihtsam osta suurem map, Saab kui kolektorist ajuse minevale voolikule 2 mm kolmik vahele ja lisa haru otsa panna peeretaja (avaneb kui surve jõuab 2,4-ni --- kolektoris surve jätkab tõusu kuid ajuni jõuab 2,4 sest peeretaja avaneb ja peeretab liig surve välja. Seega aju jääb seisma max avatud pihustitega mootor töötab surve jätkab tõusu ja MAP STOPP MÄRKI EI ANNA (nöuab suuremat katla auruklappi kaitseks mapi asendama Sama kolmik+peeretaja saad asendada elektril. piiraja omale meeldiva surve peale seadistades.


Mul hetkel on 1 bar ülerõhku kogu pöörete vahemikus ja rõhu kerib üles pea hetkega alates ca 2000 rpm , aga gaasipedaaliga peab meelitama, et kütet kinni ei lööks. Pneumoregulaatori seadistaks täpselt nii, et 200kPa andur toimiks nagu originaalis, lihtsalt rõhupiiraja sellesse andurisse seadistaks vahetult enne kütte kinni keeramist. Sealt edasi tõusvat rõhku ajju ei laseks.

Kui sa õhku kollektorist läbi katla auruklapi atmosfääri lased, kas segu ülerikastust ei teki?

Edit: Minu masina soft on MTM stage? 265kw, peaks töötama 1.6 bar rõhuni, või rohkem.
jõuvanker

 postitati 10.12.04 19:49
Just! Ainult rõhu tõstmisel ei ole mõtet, kordan veel: ainult rõhu tõstmisel!
jõuvanker

 postitati 10.12.04 19:44
Jah, nii saab "petta", kuid kui rõhku tõsta veelgi st ca 3bar ja edasi puhast ülelaaderõhku. Siit tekib ikkagi oht segu vaesusele ( õhku palju bensiini vähe ) ja detonatsioonile, sest ütleme, näiteks MTM stage1 ( 195 - 200KW ) softil on ikkagi mingi " piir ", milleni see soft on mõeldud töötma.
Vastavalt rõhule käib ka vastav soft ning ainuüksi rõhu tõstmine on mõttetu tegevus!
forsin

 postitati 10.12.04 18:58
Tere jälle minul see juba minevik.

1-Elektrooniliselt kui muudab Volt signaali koos süüdega on asi täitsa peeeeees?? seda pole proovinud.
2-kui ajuni ei jõua survet (vähendad ) ei teki pihusti lahti aega (aju lühendab) ja ei tekki tõmmet.
MINU ARUSAAM ON ET MAP 250kp ON ÜLESURVE STOPP MÄRK 2,5 baari =~2,5atmosfäri (nagu mootori pöörde piiraja 7300 p/m )
Kui on terav turbo on aju oma elettroonikaga (voolik sumpa klappi) surve piiraja sättimisega sitaks hädas (eksib pidevalt +- 0,4 bar ja paneb mootori nii tõmblema et jube?
Näiteks korralik schip (silveril) lubab mootoril töötada kuni lõpuni 2,5bar siis annab map stop märgi. Elektriline piiraja on poole peal (sest reageerimis aeg on jama.) Orig kivi töötab kuni 1,2 bar ja piiraja alustab ~0,7bar (auto kompuutris 1,7)
(Prr võibolla parandab mõnda koma järgset kohta aga põhimõte jääb samaks)

Lahendus on eemaldada elektron piiraja (kolmik toru pistik turbo kõrval musta plast klapi juures ja sumpa klapi voolik) Sellega kaasneb pidev turbo valmidus (töötab kogu aeg) Milleks autole kaks surve piirajat. 1-algul kivi softi sees ja sumpa klapiga. 2- surve stop märk 250kp MAP see tähendab siise-kolektoris jõuab surve 2,5 bar-ni (seda surve pauku peab taluma iga mootor tehase poolt 250KPa MAP) ja nii hea survega turbosid on eestis üksikud.
Siit ka Kiireaudi sõnad " kotkad milleks teile 300kp map (minu tehtud KKK-24 või -26 turbod laksavad momendiga 2,5bar)

SOOVITAKS PNEUMO SURVE PIIRAJAT ühenda sisselaske kolektori külge katla auruklapp 2,5 bar (toru poes 800eek ilus väike vidin) avaneb 2,4bar-ga laseb liigse vile välja ja 250map mootorit lukku ei löö. (üle 2,4 survet ei lase õue vaid uuele ringile enne turbot peale õhulugejat.)
Tulemuseks on et naudid ühtlast sõitu ilma tõmblemiseta ja kuni 2,4 Baarise surveni.:D
Seega on lahendatud mootori tõmme kui surve on + alas. Aga vaakum alas??? (selleni on jõudnud vähesed tuunig firmad)

Kui tahad survega edasi üle mapi minna (lollitada) on lihtsam osta suurem map, Saab (ja kunagi sõitsin aasta),kui kolektorist ajuse minevale voolikule 2 mm kolmik vahele ja lisa haru otsa panna peeretaja (avaneb kui surve jõuab1,9-ni või 2,4-ni vaata oma map-i )
Kolektoris surve jätkab tõusu kuid ajuni jõuab 2,4 sest peeretaja avaneb ja peeretab liig surve välja. Seega aju jääb seisma max avatud pihustitega mootor töötab surve jätkab tõusu ja MAP STOPP MÄRKI EI ANNA (nöuab suuremat katla auruklappi kaitseks mapi asendama.
Sama kolmik+peeretaja saad asendada elektril. piiraja omale meeldiva surve peale seadistades.
samru

 postitati 10.12.04 18:31
Muidugi selliste katsetustega võiks panna turbo järel valjalaskesse temperatuuri anduri (nagu meil WRC autol oli).Kui temp läheb üle 900 - 950 C, siis algab mootoris juba kolbide põlemine. See hoiaks ära suured jamad, sest näed millal asi hapuks kipub minema.
quattromees

 postitati 10.12.04 18:16
Tsitaat:
Esialgne postitaja samru
Tsitaat:
Esialgne postitaja quattromees
Fuel cut-i kaotamiseks või nihutamiseks kõrgemale rõhule üks väike mõte:
Originaal MAP sensori jätaks nagu on ja petaks seda pneumaatiliselt.
Sisselaskekollektorist ajju mineva vooliku vahele paneks pneumoregulaatori. Näiteks 200kPa MAP puhul seadistaks regulaatori 190kPa peale. Põhimotteliselt saaks ka fuel cut-i alles jätta kui voolikule lisaks kolmikutega veel teinegi ettemääratud rõhul avanev regulaator lisada ja sellest voolik siis MAP-ini. Et näiteks seada fuel cut 260kPa, siis eelseadistataval rõhul avanev regulaator avaneb ja rõhk jõuab MAP-ini ning uks lüüakse kinni.
Ärge kõvasti pekske! ,kui mõte väga rumal, aga varsti vabad päevad tulekul ja katsetan igatahes ära.


Aga kas sellise "valetamisega" ei või juhtuda selline asi, et segu jääb lahjaks, sest aju arvab, et mingit laksu taga ei ole ja ei anna niipalju peale kui vaja oleks sellise hulga õhu jaoks, mis silindritesse pressitud on. Tulemuseks on kiire lõppmäng kolbide sulamise näol (kehtib el. pritse puhul). Lihtsalt tuli selline mõte.


Ei, sest esiteks on peal juba õige soft ja teiseks kui kPa MAP-i signaal on juba maksimumis, seega aju teada on mootor max koormusel, st max laks taga, seega süüte seadistus peaks olema juba suht hiline. Suuremale rõhule kalibreeritud MAP väljastab sama suurt signaali, lihtsalt suurematel rõhkudel. Näiteks 300kPa MAP annab 5V 2 bar ülerõhul, 200kPa juba 1bar rõhul. Seega detonatsiooniohtu süüte vms seadistuse näol ei tohiks olla, kuni segu rikas püsib.
samru

 postitati 10.12.04 17:38
Tsitaat:
Esialgne postitaja quattromees
Fuel cut-i kaotamiseks või nihutamiseks kõrgemale rõhule üks väike mõte:
Originaal MAP sensori jätaks nagu on ja petaks seda pneumaatiliselt.
Sisselaskekollektorist ajju mineva vooliku vahele paneks pneumoregulaatori. Näiteks 200kPa MAP puhul seadistaks regulaatori 190kPa peale. Põhimotteliselt saaks ka fuel cut-i alles jätta kui voolikule lisaks kolmikutega veel teinegi ettemääratud rõhul avanev regulaator lisada ja sellest voolik siis MAP-ini. Et näiteks seada fuel cut 260kPa, siis eelseadistataval rõhul avanev regulaator avaneb ja rõhk jõuab MAP-ini ning uks lüüakse kinni.
Ärge kõvasti pekske! ,kui mõte väga rumal, aga varsti vabad päevad tulekul ja katsetan igatahes ära.


Aga kas sellise "valetamisega" ei või juhtuda selline asi, et segu jääb lahjaks, sest aju arvab, et mingit laksu taga ei ole ja ei anna niipalju peale kui vaja oleks sellise hulga õhu jaoks, mis silindritesse pressitud on. Tulemuseks on kiire lõppmäng kolbide sulamise näol (kehtib el. pritse puhul). Lihtsalt tuli selline mõte.
Kaits

 postitati 10.12.04 17:22
Et mitte liialt õhinasse minna ja kohe "tuunima" tormata, jahutaks veidi seda õhinat - igaks juhuks ;)

Nimelt see minu kirjeldatud meetod põhjustab veel ka süüte edendamist kogu pöörete ulatuses ja see võib põhjustada rasket/halba käivitamist ning detonatsiooni kõrgetel pööretel!

Chip on siiski kõige õigem lahendus... :cool:
quattromees

 postitati 10.12.04 17:09
Tsitaat:
Esialgne postitaja Kaits
MAC-11 ja MAC-14 jaoks on olemas veel lihtsam meetod. Nimelt tuleb panna rõhu andurile PIN1 ja PIN10 vahele takisti. Seega "näeb" ECU madalamat rõhku, kui tegelikult on. Mida madalama väärtusega takisti, seda kõrgemale liigub fuel cutout. 470 ohm takisti puhul on see 2,7 bar näiteks. Üldiselt ei soovitaks alla selle panna, pigem on u. 600 ohm ohutum variant.

See võib vabalt ka teiste ECU-dega nii toimida, aga MAC-11 ja 14 puhul on see kontrollitud.

On ka üks kõrvalnähe, nimelt hakkab orig. turborõhu näidik valetam ja vähem näitama, kui tegelikult rõhk on.


Jah, tean seda. Motronicul on teistsugune MAP (3 jalaksesga), aga point on sama, et sensori väljundpinge peab jääma alla 5V, et fuel cut`i ei oleks. Kuskilt jäi silma, et andur võib kahjustuda, kui liialt üle puhuda, siis regulaatoritega jamamise puhul suurem rõhk lihtsalt ei jõuaks andurini.
Kaits

 postitati 10.12.04 16:46
MAC-11 ja MAC-14 jaoks on olemas veel lihtsam meetod. Nimelt tuleb panna rõhu andurile PIN1 ja PIN10 vahele takisti. Seega "näeb" ECU madalamat rõhku, kui tegelikult on. Mida madalama väärtusega takisti, seda kõrgemale liigub fuel cutout. 470 ohm takisti puhul on see 2,7 bar näiteks. Üldiselt ei soovitaks alla selle panna, pigem on u. 600 ohm ohutum variant.

See võib vabalt ka teiste ECU-dega nii toimida, aga MAC-11 ja 14 puhul on see kontrollitud.

On ka üks kõrvalnähe, nimelt hakkab orig. turborõhu näidik valetam ja vähem näitama, kui tegelikult rõhk on.
quattromees

 postitati 10.12.04 16:21
Fuel cut-i kaotamiseks või nihutamiseks kõrgemale rõhule üks väike mõte:
Originaal MAP sensori jätaks nagu on ja petaks seda pneumaatiliselt.
Sisselaskekollektorist ajju mineva vooliku vahele paneks pneumoregulaatori. Näiteks 200kPa MAP puhul seadistaks regulaatori 190kPa peale. Põhimotteliselt saaks ka fuel cut-i alles jätta kui voolikule lisaks kolmikutega veel teinegi ettemääratud rõhul avanev regulaator lisada ja sellest voolik siis MAP-ini. Et näiteks seada fuel cut 260kPa, siis eelseadistataval rõhul avanev regulaator avaneb ja rõhk jõuab MAP-ini ning uks lüüakse kinni.
Ärge kõvasti pekske! ,kui mõte väga rumal, aga varsti vabad päevad tulekul ja katsetan igatahes ära.

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 32.8% - SQL: 67.2%]