Teema ülevaade |
ulpusand
|
postitati 17.06.23 17:15 |
Täna sai uued küünlad, jagaja kaane ja vahetasin välja enamuse vaakumvoolikuid. Ja enäe imet. Probleemid kadunud.
Kuid eile tekkis uus häda, mis sõitmist otseselt ei sega, aga tahaks korda teha.
Nimelt kiilus eile 200 tuhande vahetusel ( kui 199999 sai 200000) odomeeter kinni ja enam edasi ei liigu. Spidomeeter töötab, tross on terve.
Päevasõidu oma jäi ka kinni. Ära nulida sai, aga enam edasi kerima ei hakanud.
Kiskusin kellade ploki välja, võtsin lahti kõik, vaatasin hammasrattad kõik terved.
Panin akudrellile kandilise otsiku (sama nagu spiditrossil) ja kerisin. Numbrid hakkasid jooksma. Lasin mitu km juurde. Panin kõik kokku tagasi ja
autole peale ja läksin sõitma. Umbes 300m pärast ei liikunud odokas enam edasi, seisis paigal. Vajutasin nulli ja sõitsin veel... 0 jäigi ette.
Kiskusin jälle kõik lahti ja kordasin sama (akudrelliga kerisin edasi). Toimis, numbrid liikusid. Panin peale - proovisõit. Tulemust ei mingi sugust.
Seekord jäi odokas seisma 200m pärast.
Nüüd on küll juhe koos...
Miks akudrelliga numbrid liiguvad ja kui ühendan spidotrossiga, siis ei tööta enam?
Spidomeeter töötab, kiirust näitab
Mis seal valesti on?
Seal ei saa ju mingit elektroonikat vahel olla, kõik käib mehaaniliselt. Spido tross on terve ja korralikult oma pesas ja korraliult kinni keeratud.
Kui probleem oleks trossiga, siis ei töötaks ju spidokas ka (minu loogika ütleb nii).
Igatahes sain täna terve päeva koos oma ´´kallikesega´´ veeta.
Vähemalt selle tühikäigu sai korda Midagi head ka.
Kui kellelgi üks korralik ´´Sigari´´ kellade plokk kusagil vedelemas, siis ostaks ära.
Auto on aastat 1983 seega on tal see vanakooli kellaplokk, mitte see uuema tüübi oma
|
Siim
|
postitati 16.06.23 06:46 |
Küünlad peaks vaatama kas on õiged, rootor ja juhtmed samuti vajaks aegajalt kontrolli või vahetust. Karbussi niismaa ei näpiks, ei pruugi parem
saada.
|
ulpusand
|
postitati 15.06.23 22:59 |
Tere,
Mure siis oma suvise hobiautoga milleks on 1983 aasta Audi 100 1,9 74KW
Tegemist on karburaator mootoriga isendiga.
Nimelt olen viimasel ajal täheldanud rida vigu:
1.Kui auto umbes nädal seisab, siis on väga pikk külmkäivitus (peab starteriga kaua ketrama, enne kui lõpuks käivitub).
Sooja mootoriga probleeme pole. Vahel kiirendab protsessi see kui anda nö topkat. Keeran karbussil õhufiltri kaane maha ja valan väheke bensiini otse
karbussi.
Milles probleem võiks olla. Kas pump hõre vms?
2. Külmalt hoiab tühikäiku ühtlasena, kui mootor saavutab normaalse töösoojuse, siis hakkavad tühikäigu pöörded kõikuma üles, alla käima.
3. Vahel tundub, nagu kaoks üks silinder tagant ära, sest kiirendades puterdab. Probleem esineb pigem sooja mootoriga külmalt on kõik OK
4. Viimastel päevade olen täheldanud hõõgsüüdet. Keeran süüte välja aga mootor popsub vedi aega veel omasoodu edasi.
Solgi kütuse välistaks, kuna tangin alati kas Nestest või Olerexist 98, mitte seda biolisandiga solgitud 95.
Mida peaks jälgima?
Süüteküünlad on vahetatud paar kolm aasta tagasi (sõidan vaid suviti umbes 2000-3000km)
Kas peaks vahetama äkki vaakumvoolikud? Need tunduvad üsna vanad olevat
Või peaks karbussi parandama, reguleerima?
Huvitav on see, et need probleemid esinevad hooti ja just sooja mootoriga. No näiteks kui olen teindu 100km otsa ja siis jõuan koju tagasi, siis
loobib tühikäiku üles ja alla koguaeg.
Kui õhufilter maas, siis on näha, et seal üks klapp tõmbel kinni ja lahti. Mis aga paneb selle klapi tõmblema.
Vahel tahab tühikäigul välja ka surra.
teinekord sõidan jälle ühe pikema otsa ja siis probleemi ei esine.
Siis vahel jälle kaob nagu üks silidner tagant ära, kiirendades on tunda.
|
|