Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
jass

 postitati 08.03.05 13:54
Tegelikult on see jutt õige, et algviskoossus suvel ka tähtis.
Näiteks 5W-40 õli on lisandeid paksult täis.
Paned suveks 15W-40 sisse ja see sisaldab lisandeid hoopis vähem ja tahma ajab ka vähem.
jõuvanker

 postitati 07.03.05 18:53
Tsitaat:
Algselt postitas: V200


Algviskoossus on siiski oluline ka suvel!

Nimelt pannakse õlidele sisse lisandeid, mis aitavad külma õli vedelamana hoida ja kuumal õlil jälle ei lase päris vedeleks minna. Mida suurem viskoossusvahemik, seda rohkem ka lisandeid.

Probleem ongi selles, et need lisandid kipuvad mootorit tahmama. Seega, kui suveks teine õli panna, pole mõtet lihtsalt heast peast võimalikult suure viskoossusvahemikuga õli kasutada, suvel on ju 5W või 10W suht tarbetu.


Palun tee endale õlide viskoossuteema selgeks!
Ei ole viskoossus vahemik vaid viskoossusindeks, mis määrab ära õli omadused ( voolavuse ) vastavalt temperatuurile.

Natukene lugemist:

SAE 5W30 - multiviskoosne mootoriõli, mis on ligikaudu -20 kraadi juures sama vedel kui SAE 5W ja +100 kraadi juures sama vedel kui õli SAE 40.
Tähis "W" tähendab eelkõige sõna "winter" e talv, seega SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 25W - need on eelkõige talvised mootoriõlid.
Viskoossus on õlide üheks põhinäitajaks, mille järgi enamikel juhtudel toimub ka mootoriõlide markeerimine. Viskoossus on õli omadus avaldada vastupanu liikumisele, kui õlikihid liiguvad erineva kiirusega. Viskoossus muutub temperatuuri muutudes, temperatuuri tõustes muutub õli vedelamaks (viskoossus väheneb) ja selle voolavus suureneb. Kui õli temperatuur langeb, muutub õli paksemaks (viskoossus kasvab) ja selle voolavus aeglustub. Standardite ja tehniliste tingimustega on normeeritud mootoriõlide kinemaatiline viskoossus 100ºC juures, mis ligikaudu vastab ka mootoriõlide ekspluatatsioonitemperatuurile. Kinemaatilise viskoossuse mõõtühikuks SI-süsteemis on ruutmeeter sekundi kohta (m²/s). Praktikas kasutatakse aga sellest miljon korda väiksemat süsteemivälist ühikut ruutmillimeeter sekundi kohta (mm²/s). Kasutusel on ka CGS-süsteemi ühik stooks (St) ja sellest sada korda väiksem ühik sentistooks (cSt). Stooks - inglise teadlase Stokesi järgi. 1mm²/s = 1cSt.
Viskoossusindeks (VI) näitab määrdeaine viskoosuse muutumist temperatuurist sõltuvalt. Mida kõrgem on viskoossusindeks, seda vähem muutub määrdeaine viskoossus temperatuuri muutudes. Teiste sõnadega - kõrge viskoosusindeksiga õli muutub temperatuuri tõustes vähem vedelamaks. Mootoritöö seisukohalt oleks ideaalne kasutada sellist mootoriõli, mille viskoossus temperatuurist ei olene. Sel juhul oleks võimalik tagada kõige paremad (optimaalsed) määrimistingimused hõõrdepindades kõigil tööreziimidel. Viskoossusindeks määratakse kindlaks tabelite järgi, uuritava mootoriõli võrdlemisel etalonidega või viskosimeetrite abil. Võib arvestada, et tänapäevastel monoviskoossetel mootoriõlidel on VI 95...105 ja multiviskoossetel mootoriõlidel 130...190 piires. Kõrgema klassi sünteetilistel mootoriõlidel tõuseb VI üle 200, lennukiõlidel isegi kuni 400.
Praktilist viskoossusindeksit määratakse:
1) Leitakse selle õli kinemaatiline viskoossus +50 kraadi juures.
2) Määratakse selle õli kinemaatiline viskoossus +100 kraadi juures.
3) Kantakse need viskoosused homogrammiskaalale . Tõmmatakse sirgjooned läbi viskoossuse ja temperatuuri väärtuste . Nende joonte lõikepunktist leitakse VJ skaalalt selle õli viskoossusindeksi.

Veel teemakohast juttu:
SAE mootoriõli viskoossusklassifikatsioon

Seoses mootoritehnika arenguga konstrueeritakse moodsad mootorid väikeste tolerantsidega ja nad peavad aastaringselt ekstreemselt erinevates tingimustes laitmatult töötama. Kõigile neile tingimustele vastavaid mootoriõlisid välja töötada ja toota pole õlitootjatele kerge ülesanne. Seda komplitseeritud olukorda silmas pidades töötas SAE (Society of Automotive Engineers) USA-s välja rea mootoriõlide viskoossuseeskirju, mis tänaseks on ülemaailmselt arvestatavad. Mootoriõlid jagunevad viskoossuse aslusel üheteistkümnesse SAE klassi: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50 ja 60. Täiendav märgistus W (winter) tähendab talveklassifikatsiooni. Talvistel mootoriõlidel on kindlaks määratud kolm näitajat: minimaalne kinemaatiline viskoossus 100ºC juures, dünaamiline viskoossus madalatel temperatuuridel ja pumbatavuse piirtemperatuur. Talveõlid on: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W ja SAE 25W. Talviste mootoriõlide klassifikatsioon viskoossuse järgi vastavalt standardile SAE J300 on toodud tabelis 1.

Suvistele mootoriõlidele on kindlaks määratud minimaalne ja maksimaalne kinemaatiline viskoossus temperatuuril 100ºC. Suveõlid on: SAE 20, SAE 30, SAE 40, SAE 50 ja SAE 60. Suviste mootoriõlide klassifikatsioon viskoossuse järgi vastavalt standardile SAE J300 on toodud tabelis 2.

Viskoossuse järgi SAE klassifikatsioon aastaringsete mootoriõlide arvu ei piira. Tingimuseks on see, et aastaringne mootoriõli peab üheaegselt vastama ühe talvise ja ühe suvise mootoriõliklassi nõuetele. Aastaringset mootoriõli tähistatakse W tähe ja kahe numbriga (kaksiktähistus). Selle tähise osad võivad omavahel ühendatud olla side- või kaldkriipsuga või ka ilma kriipsuta, näiteks SAE 10W-40 ehk 10W/40 ehk 10W 40 ehk 10W40. Näiteks toodud number 10 koos tähega W tähendab, et madalatel temperatuuridel käitub see õli nii nagu talveõli SAE 10W, number 40 tähe W järel näitab, et kõrgetel temperatuuridel käitub õli nagu suveõli SAE 40.
Talviste mootoriõlide klassifikatsioon viskoossuse järgi vastavalt standardile SAE J300

Küll küllale liiga ei tee, olen seda juttu varemgi siin foorumis ajanud ja ajan veel, kuni ükskord saab asi selgeks, mõttetu on ajada loba!
V200

 postitati 07.03.05 18:25
Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Tsitaat:
Algselt postitas: Parts
Praegu on mul sees OMV 5W-40 sünteetiline õli kas see on norm ja kas suve poole OMV 10W-40 peale võiks üle minna, arvestades seda et mootorile annan päris kõvasti piitsa ikka.

just! algviskoossus ei ole suvel nii oluline kui tippviskossus st voolavus kõrgel temperatuuril, võiksid kasutada suvel näiteks 5W50 viskoossusega mootoriõli, arvestades seda, et kasutad mootori omadusi maksimaalselt ja pidevalt:)



Algviskoossus on siiski oluline ka suvel!

Nimelt pannakse õlidele sisse lisandeid, mis aitavad külma õli vedelamana hoida ja kuumal õlil jälle ei lase päris vedeleks minna. Mida suurem viskoossusvahemik, seda rohkem ka lisandeid.

Probleem ongi selles, et need lisandid kipuvad mootorit tahmama. Seega, kui suveks teine õli panna, pole mõtet lihtsalt heast peast võimalikult suure viskoossusvahemikuga õli kasutada, suvel on ju 5W või 10W suht tarbetu.
jõuvanker

 postitati 07.03.05 14:22
Tsitaat:
Algselt postitas: yks_mees
See siis Mobil1 Rally formula. See päris hea õli. UUtesse autodesse pannakse seda. nii olen vähemalt kuulnud

Mitte ainult Mobil 1, on teisigi tootjaid nagu: Valvoline ( VR1 racing 5W50 ), Castrol, BP, sellise viskoossusskaalaga õlide tootjaid on mitmeid teisigi.
PS! Jõuvanker kasutab ainult Valvoline tooteid:P
yks_mees

 postitati 07.03.05 10:46
See siis Mobil1 Rally formula. See päris hea õli. UUtesse autodesse pannakse seda. nii olen vähemalt kuulnud
jõuvanker

 postitati 06.03.05 20:52
Tsitaat:
Algselt postitas: Parts
Praegu on mul sees OMV 5W-40 sünteetiline õli kas see on norm ja kas suve poole OMV 10W-40 peale võiks üle minna, arvestades seda et mootorile annan päris kõvasti piitsa ikka.

just! algviskoossus ei ole suvel nii oluline kui tippviskossus st voolavus kõrgel temperatuuril, võiksid kasutada suvel näiteks 5W50 viskoossusega mootoriõli, arvestades seda, et kasutad mootori omadusi maksimaalselt ja pidevalt:)
QUATTRO

 postitati 06.03.05 20:41
OMV on väga hea õli.Ja see viskoosusindeksi muutmine ei ole eriti oluline.Võid vabalt ka selle 5W40-ga edasi lasta
Parts

 postitati 06.03.05 20:38
Praegu on mul sees OMV 5W-40 sünteetiline õli kas see on norm ja kas suve poole OMV 10W-40 peale võiks üle minna, arvestades seda et mootorile annan päris kõvasti piitsa ikka.
jõuvanker

 postitati 06.03.05 20:32
Palun osta kvaliteetõlisid ja tuntud tootjatelt! Mõttetu on osta tundmatu kaubamärgiga ollust ning hiljem maksta mõttetu ostu eest mootri kapitaalremondi näol korralikku rahasummat.
Kuid eks igaüks ise teab, mida enda kasutuses olevasse liikurisse valab.
Parts

 postitati 06.03.05 20:28
Asi selles, et seal nagu muud nime polnudki või mingi mark vist oli ka seal ei mäleta ka täpselt, aga see ei ütle ka midagi ju ja mingit tootjat ka seal polnud ongi et suht kahtlane ja tundmatu õli on aga üldiselt peaks ju hea õli olema ja see 250 eeki oli mingi soodus hind ka seal vist.
john

 postitati 06.03.05 20:14
Õli nime/tootja võiks ka mainida....
Parts

 postitati 06.03.05 20:09
võrus on paaris poes müüa mingit imelikku õli sildi peal on "Formula 5W-50" ja 5L kanister maksab 250 eeki ainult, pidi olema mingi pool sündi ja täissündi vahepealne, iseenese peaks nagu päris hea õli olema, küsikski et mis te asjast arvate ja kas see õli oleks hea 2,3 audi mootorisse???

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 27.4% - SQL: 72.6%]