Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
Huviliste autod
»
Huviliste endised autod
»
Audi RS6 Avant "Helmut" - 2003 - JoonasJJ
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: JoonasJJ[/i] [b]HOIATUS![/b] Kõik järgnev, mida loete, on elu läbi minu silmade. See tähendab, et kõik arvamust sisaldav tekst on tugevalt mõjutatud minu mina- ja maailmapildist, arusaamast elust, eetikast, moraalist ja väärtustest. Kuna tegemist on Audi huviliste foorumiga, siis ei soovi siin riivata kellegi teise paradigma ja maailmavaateid. Selles tekstis on puudutatud väga palju autonduse välist, aga prooviks selle diskussiooni siit teemast eemale hoida. Kui on huvi diskuteerida elu üle üldisemalt, siis võib kontakti luua läbi privaatsõnumite. Teid on hoiatatud. Mulle endale meeldib reisipostitusi lugeda, seetõttu kirjutan sellest kuidas oma 14-aastat vana autoga sõitsin Tallinn -> Stockholm-Helsingborg (Rootsi) -> Helsingör-Rodby (Taani) -> Hannover (Saksamaa) -> Rotterdam (Holland) ja tagasi. Tagasitee oli lühim-kiireim võimalik ilma praamideta, kasutades Waze’i pakutud teed, seega ilmselgelt mitte läbi Hannover’i vaid Rotterdam -> Hamburg -> Kopenhaagen -> Malmö -> Stockholm kursil. Reis ei olnud minu organiseeritud ning üldplaanis meil mingisugust plaani polnud. Liiguti kahe autoga ning teises autos olid inimesed, kes üldjoones reisi kulgemise üle otsustasid. Vaja oli Rotterdam’i jõuda läbi Hannover’i (täiesti suvaliselt otsustati, et peaks seal ööbima) esmalt laevaga Stockholm’i saabudes ja pärast Tallinna jõuda laevaga Stockholm’ist lahkudes. Muid kitsendusi ei olnud. [b]Eellugu[/b] Üldiselt olen hoidnud autot ikkagi heas korras (väga hea seisukorra jaoks pole lihtsalt vahendeid, mitte tahtmist), siis eriti kahtluseid ei olnud selle reisi suhtes. Alates rehvidest, lõpetades mootori siseeluga, on kõik saanud selle auto puhul tähelepanu. Ainukene küsimärk on käigukast, mille viimane õlivahetus jääb nüüd juba 6 aasta ja 65 000km taha, aga igasuguseid probleeme ennetades sai tehtud Swedbank’is kaskokindlustus (115€ kuu). Ennetuslikult - kui auto peaks tee äärde jääma, siis vähemalt mingisugused rahad aidatakse katta (ma täpsemalt ei tutvunud pakutuga ja tagantjärgi võin öelda, et polnud vaja ka). See tuli natuke ootamatult, et minek on autodega (reis üldiselt oli pikemalt ette teada) ja seda, et saan oma autoga sõita, sain üldse 3-4 päeva ette teada ning esimene vaba dünaamilise aeg oli 1-1,5 nädala kaugusel. Teades, et Saksamaal tuleb ette pikemaid perioode täielikult avatud kütuse-õhusegu siibriga sõitmist, siis sai tehtud ka õli (Liqui Moly Top Tec 4200 5W30) + filtrid @ Differ OÜ, et mootor oleks nii heas konditsioonis, kui peale 250 000km võimalik... ja ega eelmisest vahetusest oli juba 6000km möödas ka. Lisaks võtsin AutoEksperdist ligi 5l punast jahutusvedelikku, kui peaks vaja olema täita reservuaari. Seda sai viimati täidetud siis, kui aastavahetusel otsustas auto mind teele jätta. Võimalik oli täheldada ca. 500-1000ml kadu peale süsteemi ääreni täis kallamist, aga reisi jooksul püsis süsteem kuni korgiavani täis. Lisaks veel 1l’ne Top Tec 4200 varusse ja kaks nätsukommilõhnalist WunderBaum’i taha -> sõiduks valmis. Lühidalt, sai tehtud minimaalne, et igasuguseid ootamatusi ennetada või leevendada. Täpsustuseks - kuna meenuvad mõned postitused Subaru foorumist stiilis „kuidas 2l vabalthingav bensiini-Forester 45m jahti vedades on võimeline 5 sekundiga veoautost mööduma“, siis täpsustan üle, et ekipaa˛ koosnes neljast spordisõbrast, kes olid teel Rotterdam’i korvpalli mängima. St. oletuslikult ca. 480kg (ise 107kg, spordisõber nr. 2 206cm ja 130kg jne. + 2 veel, kes ka 190+cm – pole ju grammi pealt tähtis) lasti koos pagasiga ehk kandevõimest sai võetud kõik ja natuke enamgi (passis tühimass 1955kg, kandevõime 465kg). Vot nii, pidage seda koguaeg meeles, kui liigume kütusekulu ja sooritusvõime juurde. [b]Teekond[/b] 12.07.2017 sai saabutud kell 17’ks õhtuse Tallinn -> Stockholm Tallink’i peale. Võib teha ümarduse, et läbisõit oli täpselt 252 400km, sest päev varem oli see 252 374km ning sai enne vähe asju aetud (eelpool väljatoodud). Laevareisiga seoses ei saa midagi märkimisväärset välja tuua. Võib ära mainida, et 4 meest kajutisse panna on suhteliselt gaasiderohke õhkkond ja üleval pole kõige mõnusam magada. Ventilatsioon on kajutites pigem kehv (vb ei osanud me õiges koha nupule vajutada?). See selleks. 13.07.2017 päev nägi ette jõudmist Hannover’i. Umbes 150kg raadiuses Stockholm’ist tabas ka kõige valusam löök selle reisi jooksul – sain 1000 SEK’i trahvi (SEB ülekandekurss - 106,65€). Sain selle paremalt rajalt möödasõitmise eest. Olukord oli ise vahva. Ükshetk ilmus pealesõidult maanteele politseimootorratas. Jäi koheselt sõitma vahetult minu kella 6 peale. Ülejäänud liiklus (kes siis olid polleri taga) jäid koheselt ca. 200+m tahapoole sitsima. Need, kes eespool olid, sõitsid rahulikult edasi. Ise kulgesin tol hetkel natuke kiiremini, kui lubatud 110, aga aeglustasin kohe 110 peale ja jäin tiksuma, poller tuimalt lihtsalt mind jälitamas. Minut või paar oli status quo, kuni tekkis klassikaline hetk – parem rida tühi (ca. 500m kaugusel üksik veok paremas reas), vasakul tiksuvad kõik ca. 105km/h (2-4 autot järjest sh. poller). Minul 110km/h lukus ja „minge (sisesta nö. vulgaarne nimisõna nais-meessuguelundi kohta) liiklusidioodid“ (vasaku rea onanismi puudutan selle postituse lõpus). Läksin rahulikult paremalt püsikaga kuniks jõudsin veoautoni. Mis seal ikka – suund sisse ja vasakusse, otse polleri ette. No ikka päris loll, kui tagantjärgi tark olla, aga mis seal ikka 2x – ma ei ole munadeta ja selgrootu seljatagapihkur, teen ausalt ja käekirja on rohkem, kui ülejäänud maanteesõdalastel kokku. Pmst. sellest hetkest oli lukus kõik ja edasi oli vormistamise küsimus. Pikemalt vist pole siin peatuda millelgi - ütlesin ausalt otse politseiametnikule, et see, et ma kohe trahvi saan, on „bullshit“ (täpne sõnastus: „May I have the permission to speak freely? – Yes. – This is bullshit.“) ja väljendasin oma arvamust, et nii elus, kui ka liikluses, on ka teatud eetilisi-moraalseid kirjutamata reegleid ja üks nendest võiks olla, et vasakus reas ei sõideta alla piirkiiruse – KÕIK. Mõneti „päris loll on nii loll olla“ olukord, aga teisipidi mulle meeldib teha ausalt st. ma ei hakanud aeglustama 100 peale vms. ja vaikselt maha jääma, et vältida igasugust jama, st. selgrootu nihverdis olema. Olgem ausad – kes RS6’ga ikka joont mööda sõidab ja see oleks veelgi imelikum olnud minu jaoks, kui trahvi saamine. Seekord siis niimoodi. Kui keegi teab, kuidas süsteemile vastu töötada, siis võib jagada privaatselt oma teadmisi. Kui eelnev pikk peatükk väljaarvata (mis oleks võinud ka vabalt kirjutamata jääda, aga siin viitan taaskord, et käekirja on), kulges kõik viperusteta – kokku 6 politseimasinat kogu teekonna peale (4 Rootsis ja 2 Taanis), piirkiiruseid sai võetud soovitustena (ma võiks ju vaikida siin taaskord, aga ausus jääb, samas leevendav asjaolu oli, et sõidetud sai saateauto eeskujul, aga omast vabast tahtest) ja teede kvaliteet üldiselt suurepärane (ma ei mõista miks piirkiirused nii madalad on suviti). Kaks praami Helsingborg-Helsingör ja Rodby-Puttgarden olid ca. 135€ ning Saksamaale jõudes oli (kuna mulle meeldib see väljend, siis kasutades võõrkeelte abi) [i]„weapons free“[/i] (see oli kohe esimene vabam võimalus, seega ka teatav esialgne ettevaatlikus): [b]https://www.youtube.com/watch?v=IoCuk2RSD4Q[/b] Saksamaal üldiselt takistuseks ainult (sisesta nö. vulgaarne nimisõna meesuguelundi kohta, mis algab „m“ või „t“ tähega) kaasmotoristid ja teetööd. Kohati on kehvema kvaliteediga teekatet ja mõned üleminekukohad olid valusad pea 2,5t kaaluvale 19“-35 kõrgusel rehvidel ja coilover’itel sõitvale universaalile, aga eks tuleb siin velgede sirgus üle mõõta mingi hetk. Sütt sai vedurisse kühveldatud isuga ja iga 400km tagant tuli tankida päeva nr. 1 jooksul - paak 83l, hinnanguliselt alla 15l ei lasknud kordagi tasemel kukkuda, seega kütusekuluhuvilised saavad siit ka midagi hambusse. Kõvasti sai sõidetud kummipaela, aga see puhtalt saateautojuhi soovist (nagu eelpool mainitud) – oli küll tüütu, aga vahest võib. Ise pigem väldin piduripedaali puutumist ning eriti vähe soovin seda teha sellepärast, et mingi järjekordne motorist on otsustanud asuma blokeerima (puhtalt minu subjektiivne isiklik arvamus – reavahetuseks on ju õigus olemas, kui hinnanguliselt ruumi on) teekonda. Pikemat teekonda on mõnusam läbida ühtlase, eelnevalt valitud kiirusega püsikiirusehoidjat kasutades ning pikem teekond ja „rahvale tegemine“ minu jaoks ei segune – kas üks või teine. Kui koguaeg +30 jne. pealt ette keeratakse, siis tüütab väga kähku ära ja muudab sõitmise tülikaks + minu hinnagul pole see jätkusuutlik reisimine. Tagantjärgi võin öelda, et saateautol muidugi probleeme ei tekkinud (Murphy seadus vms.). 14.07.2017 nägi ette teekonda Hannover – Rotterdam ja egas siin midagi ebatavalist ei juhtunud. Hollandis on tegelikult üldiselt suurepärased teed ja ma ei mõista miks seal ainult 130km/h lubatud on, aga teades selle rahva rohelist mõtteviisi, siis mõned mõtted tekivad. OK, eks liiklusohutus ka jälle, sest üldiselt keskmist motoristi ei saa väga usaldada ise mõtlema – olgu see Eesti, Rootsi, Taani, Saksamaa või Holland. Reisi lõpuks jõudsin järeldusele, et Eestis on päris asised inimesed, aga selle veel peatun. Tegemist on autofoorumiga, seega vahepealsest ei pajata. Tagasiteekond algas 16.07.2017. Esimese päeva eesmärk oli jõuda Kopenhaagenisse ehk ca. 959km. Teades praami hinda (ja olles teadmatu sillaületustasudest Ųresund’i silla eest – 35€) liikusime mööda maad ehk Hamburgist kursil Flensburg -> Kolding -> Odense -> Slagelse jne. Ei saa öelda, et oleks midagi märkimisväärset juhtunud – palju teetöid Saksamaal (ei saanud eriti kihutada – nuuks) ja vahest sekka mõned DT’d (defensive tackle – Ameerika jalgpalli terminoloogia, saate aru küll, keda mõtlen selle all). Küll aga mainiks ära sillad, mis sellele kursile jäävad. Need on võtmist väärt vaatamata sellele, et teekond on üle 150km pikem. Pilti kah siis – Storebęlt’i sild: [b]https://www.youtube.com/watch?v=zahh7IfNpc8VIDEO[/b] Saan veel ära mainida, et nagu Tallinna linnapildiski olid terve teekonna jooksul Taanis kõige kiiremad mehed ikka kaubikutega. Tundub, et Taani müüakse vähe sportlikumaid B-kat. kaubaveokeid. 17.07.2017 oli kiire üle silla sõit Kopenhaagenist Malmösse (Zlatan’i kodulinn) ja sealt suhteliselt sündmustevaene reis Stockholmi sadamasse ja laevale. Ära võib mainida, et ühe pika liiklusseisaku Stockholmist eemale kilomeetritel 100 -> 90 (Tystberga) meie vaatepunktist. Siis oli küll hea meel teises suunas liikuda. Ma küll üritasin seda filmida, aga video asemel tegi kaamera „time laps’i“. [b]Kokkuvõtte[/b] Tõenäoliselt ei ole vaja siin foorumis müüa ideed, et viige oma auto jalutama. Kui kuidagi näpud taha saate, siis võiks mingi päris auto ka olla... Aga tõsisemal noodil, siis ma sain üsna hea vaimse värskenduse jälle. Eestlane on ikkagi väga asjalik tegelane. Jah, inimesed on avatumad ja sõbralikumad välismaal. Selle koha pealt pole vaileda ka midagi. Aga kui „pleasure“ kõrvale jätta, siis asjalikumad on eestlased välismaalastest igaljuhul. Ju orjarahva värk, et koguaeg on vaja olnud valvel ja terane olla. Viimane (tol korral ka esimene) Saksamaa jäi 2 aasta taha, siis olid paremad mälestused... Sinisemad kõvasti. Tegelikult on aga nii, et kõikides nendes riikides on täpselt samasugused liiklustropid ja siin pole üldiselt midagi vaielda. Panin kõigile tänutäheks „ohukaid“, kes niimoodi mind mööda lasid, et ma ei pidanud võtma maha püsikiirusehoidjat ja ütleme nii, et väga palju ei pidanud sinna komnurga poole küünitama. Ka Saksamaal oli moment, kus päise päeva ajal 3-realisel keeras mulle ette väliselt väga viisaks korras E30. Vilgutasin talle tulesid, mis peale ta otsustas asuda pidurdama minu ees, jäädes paralleelselt keskmises reas olnud autoga. Mis seal ikka – kostitasin teda ühe rahvusvahelise ˛estiga (pean häbiga nentima, et kasutan seda väga liberaalselt, aga elu on lihtsalt selline), kaks käiku alla 5 -> 3 ja kõige parempoolsem rida oli vaba. Mina teadlikult valisin tegevuskäigu ilma emotsioonideta vaatamata, et järgnev ei saa olema üldise moraali alusel korrektne, aga tahaks teada, mis nüüd siis tema peas toimus peale seda, kui ta oli selle kiire tuledevilgutuse tagant saanud. Ma ei kujuta ette kuidas keegi seda üldse mulle põhjendada võiks, et see oli mingilgi viisil eetilisel ja moraalselt korrektne. Oma kurvastuseks on elu näidanud, et vaimselt ja emotsionaalselt nõrku inimesi on valdavas enamuses. Üldiselt pole hullu – retsidivist ja „anarhist“ (nii kutsus mind üks oma valdkonnas väga lugupeetud 70-aastane härrasmees) on raske olla. Tuleb leppida sellega, et vs. üldsus näed asju „väga valesti“. Emotsioonid on üldiselt ainult väga positiivsed, sest ega igapäevaselt ei pea Don Quixote kombel seal ringi patrullima. Minu poolt 5* ja kinnitatud „teeks uuesti“ hinnang. Ahh jaa! Seadused, reeglid, määrused ja ettekirjutused on eluliselt olulised. Järgige neid igal ajahetkel. [b]Statistikat[/b] Auto väljus Differ OÜ garaa˛ist 252 372km peal ning enne laevast maha sõitmist 255 608km ehk reis oli väikeste ümardustega 3236km pikk. Minnes kütusekulu üle suurt arvet ei pidanud. Tagasitulles aga küll. Alati kas 98 või see lurr, mida mujal riikides 102 all müüakse ning ühe korra pidin tankima Taanis 95’te, sest seal muud polnud ning seda müüdi nimetuse all „bensiin“: 1. tankimine Shell @ Rotterdam – 253 960km – 117.13€ - 73,25l (V-Power) 2. tankimine Aral @ Grundbergessee Süd – 254 376km – 92.58€ - 60,55l (BP Ultimate 102) – läbitud vahemaa: 416km 3. tankimine Statoil (Circle K) @ kuskil Taanis – 254 766km – 680.54kr (92.44€) – 62,55l (95) – 390km 4. tankimine Statoil (Circle K) @ Jönköping – 255 282km – 1053.13kr (111.29€) – 72,38l (98) – 516km Kui kedagi huvitab selle auto kütusekulu, siis siit saate üsna täpsed maantenumbrid kätte. Tagasiteel sai kulgetud valdav osa püsikiirusehoidjaga viisakatel kiirustel. Positus sai kirjutatud ajendil dokumenteerida selle auto ajalugu ja ka sellepärast, et mul on praegu liiga palju vaba aega. Kui keegi on huvitatud, siis mul on veel materjali nii liikluskäitumisest, kui ka spidomeetri osuti liikumisest Eesti mõistes tavapäratutes vahemikes. Võin midagi veel poistitada. Kui lugesid siiamaani, siis on ka sul ilmselgelt liiga palju aega, aga tänud lugemast. [b]Joonas[/b] LISAKS, kui keegi peaks olema huvitatud RS6'e omanikuks saamisest, siis olen avatud igasugustele mõtetele. Võin vahetada millegi kergemini müüdava vastu, võib-olla odavam, kallim tegelikult eriti mitte ja kui piisavalt häid soovitajaid on, siis võib rääkida ka mingisugustest järelmaksudest vms. kokkulepetest. Kõik on läbirääkimiste küsimus. Selle reisiga sai minu huvi valdavalt rahuldatud. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
Huviliste autod
»
Huviliste endised autod
»
Audi RS6 Avant "Helmut" - 2003 - JoonasJJ
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
22
]
[PHP:
64.0%
- SQL:
36.0%
]