Teema ülevaade |
rendoqoz
|
postitati 23.05.17 14:22 |
Võtke heaks või pange pahaks, aga minu kogemus mootori sisepesuga:
_______________________
UUENDUS (30.05.17):
~Õlivardast tulnud õli ~1000 KM pärast õlivahetust (ehk siis 11000 pärast Liqui Moly vahendi kasutamist)
http://imgur.com/a/X2IGb
_______________________
https://products.liqui-moly.com/additives/oil-sludge-flush.html
Kasutasin seda toodet. Maksab ca 10€ ringis. Tundus kõige õigem. 10min tooted paistavad liiga suure kontsentratsiooniga olevat...
Vasakul oleval autol läbisõit 370K (suure tõenäosusega midagi ka keritud)
Ise olen masinaga sõitnud 180K km ja õlivahetust teinud 10 tuhande tagant. Kasutanud pigem odavapoolsemaid, täissünt. õlisid.
Miks sisepesu tegin? Mootoril võib LS olla juba poole miljoni kanti... Soovisin sportlikust huvist puhastamist proovida.
Enne õlivahetust sai sellega sõidetud peaaegu täpselt 200km (vaikselt, ilma autot pöördesse ajamata - nagu pudelil kirjas).
Seejärel tavaline õlivahetus koos filtriga (tegin ise). Väljavoolates mingeid tükke või "sludge" ei näinud, täiesti tavaline natukene vedelam õli
tuli välja.
Pärast 18km sõitu viskasin õlile pilgu peale - täiesti läbipaistev veel teine. Ise ka imestasin. Ja see püsis nii ligemale 100KM.
Seejärel unustasin asja ja sõitsin veel 10 tuhat KM kuni järgmise õlivahetuseni. Pärast uue õli sissekallamist ja paarikümne sekundilist töötamist
kontrollis tuttav autoremondilukksepp õli. Taaskord läbipaistev ja õrnalt kollakas.
Ütles temagi, et sellist asja ei ole ammu näinud Reeglina läheb õli kohe
süsimustaks/muutub läbipaistmatuks.
Kokkuvõtteks: Mootor sai kindlasti seest puhtam. Kas ka midagi ummistus või mingi muu õudusjutt tõeks sai - ei tea. Siiani sõidab samamoodi nagu enne.
Mingit vahet silma/kõrvaga nagu ei tunne. Kui, siis ehk on masinal tühikäik väheke vaiksem.
Kas ka tulevikus kasutan? Kahtlen... 10k õlivahetusvälp peaks mootori niigi puhtana hoidma.
|
epic
|
postitati 19.04.15 08:48 |
Diisliga on seda läbi aegade tehtud, tõsi ta on, et parem kui kõik pesuained ja seguneb ka õliga hästi. Soe mootor peab olema. Aga nii kauaks pole
julgenud käima panna, nagu mulk kirjeldas .
Samas tõesti, kuna lambad vahetavad õli 30-40k tagant, pole mõtet tänapäeval seda vist üldse teha, liiga suur oht, et ummistab filtri või õlivõtja
sõela ära. Vanasti polnud seda longlife-jama ja mootorid olid kindlasti seest puhtamad. 160k sõitnud autol peaks olema seitsmeteistkümnes õli sees,
mitte viies.
|
kps
|
postitati 19.04.15 08:03 |
Tsitaat: | Algselt postitas: yks
Vaheta 15k järel õli, kasuta kavaliteetset ettenähtud õli ja mingit kultuurikihti ei tekigi.
|
Selles nüüd see siinse teema point ongi, et paljud meist siin kirjutajatest ja selle teema lugejatest on soetanud need masinad endale uhiuuest peast
tagumiku alla? Nii ongi, et EI OLE ja sellepärast varitsevadki vot täpselt sellelaadsed ohud, mille tõttu mingit pesu pole "pimesilmi" ratsinaalne
teha.
Mulk, sellisel moel ei saa sellist mootorit iial puhtaks ega ka puhtamaks, kuna see kitt ei lahustu koheselt, isegi parima tahtmise juures mitte.
Lahustumine on pikaajaline ja ei jõua lihtsalt filtreid ära vahetada ja väntvõlli võid peale sellist "lollitamist" kohe minema visata. Kui nüüd see
mootor pulkadeks võtta ja füüsiliselt ära puhastada, tihendid ja kuluosad vahetada, siis on väga suur tõenäosus, et sõidad edasi ja aastaid, ilma et
mingeid kõrvalnähtusid oleks. Mis nüüd aga sellisesse mootorisse pesuainet kallates ja hiljem korrelikke õlilid vahetades juhtub ongi see, millest oma
esimese postituses kirjutasin - üks lõputu k*pp, kuna seda jama pestakse tänu mootori kuumenemisele ja heale õlile järjest rohkem lahti.
Mis Lauri_O postitusse puutus, et "tema vahetas iga 10k järel" - sa ju ei ostnud seda masinat uuest peast, aga ju siis lihtsalt joppas loteriil
autot soetades .
|
mulk
|
postitati 19.04.15 06:58 |
Kõik, kes kardavad sellist diisli/õli seguga mootori loputamist, võivad seda mitte teha ja mitte siia postitada.
Need kes suudavad toimingu ohtude ja toimete üle reaalselt juurelda ja protsessi sooritavad, postitavad oma kogemuse siia, kui nii heaks arvavad.
Miks algselt üldse diisli/õli segu kasutasin, ongi selles, et kaubanduslike ainete efektiivsus ei pääse lähedalegi diislile.
Ja millel need kaubanduslikud pesuvahendid üleüldse põhinevad, on petrool.
Kohapeal töötavat mootorit ei saa õnneks nii raskelt koormata, isegi gaasitades, et see nüüd saaledele haiget teeks, küll aga sõites.
Ja see, et mootori jääb tilk diislit, ma ei muretseks, see aurustub õlist välja ajajooksul.
Aga yks´i poolt postitatud pildi sarnaseid mootoreid olekski tegelikult hea katsetada sellise pesuga, kas saab puhtamaks, või läheb mootori
vahetuseks.
|
arsi
|
postitati 18.04.15 11:54 |
Päris hea . Aga see töötas siiski
|
yks
|
postitati 18.04.15 11:23 |
Vaheta 15k järel õli, kasuta kavaliteetset ettenähtud õli ja mingit kultuurikihti ei tekigi.
Kui vahetada õli alles siis kui vana seest otsa saanud ja pilt selline on ka läbipesule hilja mõelda.
|
kps
|
postitati 18.04.15 09:19 |
Kõigil sellise tegevuse vastastel on tegelikult üks point ja ma pooldan seda igati - kes tehnikas on võõras ja ei tea mida ta teeb, ärge seda
"kodus" proovige! Piisab sellest, et oskamatuse või viitsimatuse tõttu oma liikuri mootoriga seespidiselt tutvumata ja lihtsalt "katsetades" teete
endal karuteene 90%, 10% ehk joppab ja just tänu sellele, et eelnevalt on ikkagi mootorit korrektselt hooldatud ja kvaliteetseid täissünteetilisi
õlisid kasutatud. Ja veelkord rõhutan, need 90% võivad endale karuteene teha ka täiesti poeletilt saadavate ENGINE FLUSH õlide ja toodetega! Need
tooted pole ohutud ja nende kasutamine on tegelikult loteriil mängimine. Süüdistada pole hiljem foorumis kirjutatut mõtet, kuna ka eelpool pole seda
kirjutatud stiilis "kasuta - jummala ohutu". Lisaks rääkisin vähemalt ise oma reaalsetest kogemustest, kus ma ikkagi olen need mootorid enne ja
hiljem vähemal määral või terviklikult oma kätega lahti võtnud, mitte ei tugine "odna baba skazala" teooriale. Samuti olen sattunud kehvemalt
hooldatud eksemplari otsa nagu ka kirjutasin eelnevates postitustes.
PS! Remonditöökodades selliseid töid mina näiteks üldse teostada ei usaldaks, sest nad teevad kohati kahjuks ajusid kasutamata kõike ja eriti siis kui
"klient tunneb ennast kuningana" või lihtsalt ei osata konkreetselt "EI" öelda juba ette näha lohakale tööle - ma õnneks tunnen ka endast lugu
pidavaid remondikohti piisavalt, kes sellisesse teadmatusse päris kindlasti ei karga ja loobuvad sellise töö teostamisest just hilisemate
pretensioonivõimaluste välistamiseks või siis küsivadki õiglast hinda kogu selle keberniitsi läbimisel koos tihendite vahetuste ja muuga. Ehk siis
põhimõtteliselt soovituslik ikkagi mootor pulkadeks kapitaalremondi või lihtsalt lekkivate tihendite vahetuse käigus ja seda siis juba hoopis teiste
töövõtetega kui mingi "solk mootorisse ja tuld" stiilis .
|
prj
|
postitati 17.04.15 19:50 |
Diislit ei soovita lisada, selleks on spetsiaalne läbipesuõli.
Väga paljudel DPF-ga mootoritel on saale ära läinud kõrge õlitaseme pärast ning seal on kütuse ja õli kontsentratsioonid olnud reeglina 50/50 või
väiksemad...
Puhta diisliga seda käitada on minu arvates pisut liiga lähedal lihtsalt kuivalt ringi laskmisele...
Ka ei ole ma päris kindel, kuidas kõik selle pärast õliradikast ja igalt poolt mujalt täiesti kätte saab ilma märkimisväärsel hulgal demonteerimistöid
teostamata.
|
100
|
postitati 17.04.15 19:03 |
Pöördeid küll ise ei julgeks anda, pigem ikka nii nagu pesuõliga soovitatakse, et 10-15 min tühikäigul. Diisli määrimisomadused mootori jaoks on ikka
veidi kehvakesed, loomulikult on ka "õli"rõhk sellega tunduvalt madalam.
Töötanud mootoriõli peabki must olema, muretsemiseks oleks hoopis põhjust kui ei oleks must, sest see näitaks et õlil ei ole pesemisomadusi.
Žigulil olen teinud pesu, oli suhteliselt vähe sõitnud mootor, vanale mootorile ei soovitata teha. Arvan, et kaasaegse süsnteetilise õli ja õige
vahetusvälba korral pesemiseks vajadus puudub.
|
automees6
|
postitati 17.04.15 17:18 |
Mul naabrimehel soovitas ka keegi sapaka mootori diisliga läbi pesta. Hiljem ilma hõbepaberita see mootor enam õlirõhku ei pidanud. Aga maruhea puhas olla saanud küll. Siin leidub kindlasti neid kes teemat
loevad ja kohe järgi proovivad ja katse käigus võibolla diisliga väike ring ka teha et mootor ikka eriti puhas saaks.
Mina soovitaks ikka selleks ettenähtud tooteid millel määrimisomadused on vähemalt olemas. Ja kindlasti õlivõttur puhastada peale pesu!
|
kps
|
postitati 17.04.15 13:01 |
Selle teema sisu ongi tegelikult selles stiilis, et igaüks teeb nii nagu tema enda tehniline taip ohtusid tajub - pole olemas õiget või valet
tegutsemisviisi. Automees6 on lisanud siia lihtsalt selle faktori, et äkki mõni täiesti tehnikavõõras kodanik hakkab omamoodi asja "katsetama" ja
rikub oma auto jäädavalt ära puhtalt teadmatusest. Ja mis lolli puutub, siis tema teeb niikuinii täpselt nii nagu ta ise arvab sõltumata teiste
arvamustest või hoiatustest .
|
Leopold661
|
postitati 17.04.15 12:02 |
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Nii rumalat teemat pole ma enne lugenud. Milleks seda pesu teha? Diisli lisamine õlile on ikka paras idiootsus selle paari minutiga võid saalesid juba
oluliselt kulutada. Hiljem ei saaa seda diislit selt õlist kätte ka. Ja puhta diiisliga käima. No maitea puhta diisliga võib mootor praktiliselt kohe kokku joosta. Ja kui peale sellist pesu karteripõhja ei
eemalda ja õlivõtturit ei puhasta võib see mootor suht ruttu kolina sisse lüüa.
Kui tõesti on vana õli väga must võib südamerahuks 2 õlivahetust järjest teha või väikse läbisõidu järel. Samuti eemaldada karteripõhi puhastada ja
puhastada õlivõttur.
Tee ise kui tahad aga ära soovita lolluseid teistele! |
Nii hull ka asi pole aga loll võib mootori ära küll rikkuda.
|
automees6
|
postitati 16.04.15 17:27 |
Nii rumalat teemat pole ma enne lugenud. Milleks seda pesu teha? Diisli lisamine õlile on ikka paras idiootsus selle paari minutiga võid saalesid juba
oluliselt kulutada. Hiljem ei saaa seda diislit selt õlist kätte ka. Ja puhta diiisliga käima. No maitea puhta diisliga võib mootor praktiliselt kohe kokku joosta. Ja kui peale sellist pesu karteripõhja ei
eemalda ja õlivõtturit ei puhasta võib see mootor suht ruttu kolina sisse lüüa.
Kui tõesti on vana õli väga must võib südamerahuks 2 õlivahetust järjest teha või väikse läbisõidu järel. Samuti eemaldada karteripõhi puhastada ja
puhastada õlivõttur.
Tee ise kui tahad aga ära soovita lolluseid teistele!
|
Lauri_O
|
postitati 16.04.15 17:00 |
Mingit erilist kultuurikihti kindlasti pole kuna varasemad õlivahetused olen teinud niimodi et lasen vana õli välja ja ööseks karteripõhi alt ära ja
järgmine päev põhi alla tagasi ja uus õli sisse. Selge siis teen nii nagu mulk soovitab ja annan minna. Eks annan tulemusest teada.
|
mulk
|
postitati 16.04.15 16:55 |
Ma ise teeks 50:50 õli:disla iga kell.
Kui koonerdada, siis vana õli välja, sellest paar liitrit tagasi koos diisliga, natsa tuuritada kohapeal, teine ring alles jäänud õliga, kolmas võiks
olla veel mingi odav uus õli ja disla, sellega ka teine kord lisaks ja peaks saama oluliselt puhtam.
Sõbra S3´l sai tehtud isegi puhta diisliga viimane loputus, kuid seda tõesti vaid loputus, pooleks minsaks käima tühikäigul ja solinal diisel välja.
Seda julgevad aga ainult pohhuistid või eriti karmid mehed teha
S3 sõidab muide endiselt.
|
kps
|
postitati 16.04.15 13:59 |
Nagu ma mainisin, siis mina pole mitte ühtegi diiselküttel töötavat või siis puhuriga bensiini imurit sellisel moel "puhastanud"! Ei tea, kuidas
mõjub, kuidas käitub ja millised võivad olla tagajärjed, eriti kui ei tea ka sellest mitte midagi, milline see mootor hetkel üldse seestpoolt välja
näeb ja millist "kultuurikihti" sisaldab. See "mesi" või mitte pole diiselmootoril väga pädev niikuinii, kehtib ainult bensiinimootori puhul.
|
Lauri_O
|
postitati 16.04.15 11:22 |
Omal ka oleks lähiajal sama plaan ette võtta kuid lihtsalt oma julgustuseks uurin kas 2.5 hitleriga samamoodi käituda nagu kps rääkis. Lasen 1 liitri
vana välja ja siis juurde 1 liiter diislit. Kas mootorile kahju see õli segamine diisliga ei tee? Oma S8 tegin lihtsalt hästi tihti õlivahetusi ja
viimati kui olin sõitnud juba 2000 km siis oli küll mootoriõli nagu mesi sees, mõtlen just puhtuse ja läbipaistvuse mõttes.
|
kps
|
postitati 22.03.15 17:38 |
Minu katsetused jäävad aegadesse ~1996-2010, rohkem pole lihtsalt põhjust olnud.
Endal tegu kahjuks ainult bensiinimootoritega ja ilma viledeta (r4 8V, r5 20V/10V, v6 12V ja v8 32V). Rohkemal määral sai kindlasti puhastatud küll
manuaalkäigukaste ja difreid kui mootoreid.
Mootorite seisukohalt ei julgenud ma üldjuhul mitte ühtegi "moodust" kasutada enne kui olin vähemalt klapikambri kaane alla väikse külastuse teinud
ja seda kõike peale esimest suhteliselt kehva "pimesilmi" kogemust.
Kasutatud nii aineid, erinevaid pesuõlisid kui ka diiselkütet. Ütlen kohe alguses ära, et võin diisli lugeda parimaks, aga ega ka see mingi imeasi
kahjuks polnud. Meetodid olid kõik samad kui pesuainet või diislit kasutasin - mootor maksimaalselt kuumaks ja siis aine või diisel mootorisse ja tuld
edasi. Osad kemikaalid, mis sai soetatud olid paigaldamiseks külmast peast - bullsh*t sorry kurat!
Eelnevalt olid ainult positiivsed kogemused, ehk siis diisel+pesuaine kuumalt sisse ja mootorile hagu - soust seest välja ja hiljem paaril korral
1000-2000km tagant õlivahetused - korras!
Esimese kehva kogemuse sain v6'ga ~2001.a., kus mootor polnud just parimas seisukorras õli võtmiselt. Korrastatud said klapikambrikaaned, mis polnud
just parimas väljanägemises selle ladestunud jama mõttes ja selle käigus sai kasutatud erimelli mootoripesu õli 2x 15min ja pööretel ~1500-2000.
Mainin ära, et eelnevalt sellele tööle ringi sõites sai masin korra õlivahetuse ja nii seest tulev kui ka hiljem vahetatud õli väljus mootorist peale
~6000-7000km vägagi viisakal kujul. Peale pesu sai värske õli vahetatud kolmel korral 6000km jooksul ja seda jama muudkui tuli ja tuli. Lisaks algas
praktiliselt iga käivitus peale seda mootoripesu selle esimese ~6000km jooksul ja külmast peast klapiklõbina saatel - põhjuseks, mis hiljem selgus
õlifiltrid, mis olid seda joga jälle täis. Ühe õlivahetuse väikse välba käigus sai vahetatud 2-3 filtrit kuni siis klõbina saabumiseni jne. Ütleme
nii, et see masin lõpetas selle jama ajamise alles peale 3-ndat õlivahetust iga 6000km järel ja kogu selle kuradi k*pi jooksul sai masin sõita umbes
täpselt 27tkm kokku minu käes. Tagantjärgi mõeldes oli suur viga, et kogu mootorit molekulideks ei kakkunud ja füüsilist läbipesu ei sooritanud peale
õudusunenägu klapikambri kaante all. MOTT sellega, et see pesuõli üksi ei aita vaid võimendas koos täissünteetilise õliga pasa eritust ja pigem oleks
see tegevus üldse olemata võinud jääda. PS! Masin sõitis järgmise omaniku käes üle nelja aasta ilma mootoriprobleemideta, ehk siis ju vist oli kõigest
ikkagi kasu.
Järgmiste mootoritega olin juba targem - klapikambri kaan(ed) maha enne kui üldse midagi julgesin tegema enam pimesi hakata või siis vähemalt korralik
nikerdamine õlikorkide kaudu (nii sisse kui välja), et tuvastada mingil moel selle "pasa" sisaldus mootoris. Ütleme nii, et nii kehva kogemust
rohkem polnud.
Meetodid sarnased kõigil mootoritel:
1. mootor korralikult kuumaks vana õliga,
2. liiter õli kuumalt välja,
3. 1,5-2L diislit sisse vahel koos pesuainega (ju vist pigem sisetunde parandamiseks ), üldjuhul ilma pesuaineta,
4. 15min masinale 2000-3000rpm pööret (kui diislit sai liiga palju ja väntvõll hakkas käivitades juba õlis solberdama ja mootori pöördesse minek oli
raskendatud, siis pisut välja tagasi),
5. kogu see jama välja, uus filter külge ja erimelli pesuõli sisse,
6. ~1500rpm juures tiksumist mingi aja, aga kindlasti rohkem kui oli soovitatud ja siis uuesti välja asi ja lasin korralikult nõrguda, lisaks
suruõhuga klapikambri kaane (v6/v8 puhul kasvõi ühte poolt) võimalikult puhtaks sellest jamast,
7. uus õli ja filter ning tuld. Kui mootoris õli muutis peale 100km sõitmist korralikult värvi, siis ~1000km juures uus õlivahetus ja peale seda
rohkem probleeme polnud ja masinad sõitsid tavalist õlivahetuse välpa edasi max 10tkm.
Üheski teenindusasutuses ei viitsinud muidugi keegi isegi jutule võtta sellise tööga ja nii saigi kõike seda jama oma enda garaazhis toimetatud.
Lihtsam toimetamiselt, aga suureks miinuseks oli sõlme kuumenemise puudumine, ehk käimarid ja difrid.
Sai igasugu jama ja lögasid katsetatud, aga lõpuks pidin ikkagi sellele jääma, et kogu jama välja - üles soojendatud diisel difrisse koos ~100ml õliga
või käimarisse koos samuti mingi ~100-200ml õliga nii, et masin oli küljele korralikult kaldes (et normist rohkem sisse mahuks). Masina teine külg
maast lahti ja viimase käiguga asja ringi ajama mingi 10-15min. Käimarite puhul ka survestatult diislit erinevate aukude kaudu sisse uhatud (garaazh
oli papikastidega ära polsterdatud ). Loomulikult sai kühveldatud käike
läbi selle liigutamise ajal jne. Kui tavaliselt midagi jubedat neist asjadest välja ei tulnud, siis oli ka siin üks erand ja lausa enda masinapargist,
mis oli ikka väga kehvas seisus selle "joga" ladestumisel. Seda sai ikka mitu korda läbi kedratud, et asjast puhtamat jama välja saada . Käiguvahetus muutus tundmatuseni ja täiesti üllataval kombel polnud mitte
ükski sünkro samuti saba andnud.
Enda masinad on iga viimane kui üks samalaadse tegevuse läbinud ja kui viimasel korral üks tuttav remondikoht tervel v6'l simmereid ja tihendeid kogu
mootoris vahetas, siis imestas, et mis kuradi värk on, et kogu mootor on perfektselt seest puhas ~300tkm läbisõidu juures - ma võtsin seda kui
komplimenti ja endal oli kah kinnitus olemas, et ma ei rapsinud täitsa tühja sellistlaadi "keppi" läbi elades ja ainult kvaliteetseid
täissünteetilisi õlisid kasutades .
Mis ma nüüd teistele soovitada sellest kõigest oskan - kui olete laisad, siis ärge üldse üritagegi sellistlaadi ekstreemi. Kasutage täissünteetilist
õli ja vahetage tihedamini õli ja filtrit "uue" auto ostu järgselt. Ja see tihedamini ei tähenda seda, et ma mõtlesin "longlife" ja 30tkm välpa
vaid alla 10tkm KINDLASTI iga õlivahetust koos filtriga.
Mulk'i postitusele ma kahjuks piltide osas kõrvale ei pretendeeri, kuna ajastu oli selline, et paberfotosid ma küll garaazhis õlinäplasena tegema ei
hakanud ja uuel digiajastul ma väga samuti ei viitsinud päris peegelkaameraid garaazhi vedada . Moblaklõpsudest pole mul eriti samuti mingit võrreldavat materjali konkreetsetest juhtumitest, nii et... Sorry
for no pictures!
Selle õli sademejäänuste olluse leotamist diislis ja ainetes jne. sai samuti katsetatud ja parim tulemus oli kuum diiselküte, mitte mingi muu jama.
|
mulk
|
postitati 21.03.15 14:56 |
Tegin mootori sisepesule uue ja loodetavasti parema teema.
Siia ootaks siis katsetajatelt oma kogemusi.
Niisama "Mootori sisepesu on paha" postitusi pole vaja.
Audi A8 D3 4.2 BFM mootoriga, läbisõit kontrollitav 160k minuni jõudes.
Ehk siis kogu auto ea jooksul on sooritatud 4 õlivahetust saksas.
Omanikuks saades tegin koheselt õlivahetuse, millest on tänaseks möödas 48 päeva ja 2200km.
Soetasin kaks purki würthi engine flush pesuainet.
Esmalt tegin testi kahe vana klapivedruga, piske kogus pesuainet topsi ja vedru pooleldi sinna likku, teise topsi sisse panin diislit ja samast
mootorist pärit sama musta vedru.
Olles öö vedelikes ligunenud, niisama lahti ligunend polnud kummagi aine puhul midagi, kergel hõõrumisel osutus efektiivsemaks diisel, pesuaine vajas
rohkem nühkimist.
Nüüd siis mootori pesu juurde.
Õlina oli kasutuses Mobil 1 5w-50 fullsünt.
Esmalt valutasin võrdlusmaterjaliks ca 0.3l õli mootorist.
Seejärel kaks topsikut (üks tops soovituslik 5L õli kohta) engine flushi mootorisse ja mootor käima, ca 2000rpmi 20min. (soovituslik 15min
tühikäigul)
Õlid välja.
Seejärel 2L õli (mingi disla õli) + 3L diisel kütet. Mootor käima ja 5 minutit ca 2000rpmi.
Õlid (kütted) välja.
Uus puhas õli 5L (mingi disla õli) ja veel sellised 5 minutit 2000rpmi
Õli välja, filter välja.
Uus filter ja uus õli 8L Castrol Magnatex 5w-40.
Vasakult paremale: vana õli, vana õli + engine flush, uus õli + diisel, uus õli
Sõbra autol jätsime kaubandusliku pesuvahendi üldse ära, esimene raund vana õli 2L + 2L diislit, teine raund 2L uut õli ja 2L diislit ja viimane
loputus puhta diisliga ca paar minutit.
Igaüks teeb järgi omal vastutusel
|
|