Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
Diesel power
»
Diiselmootori plussid ja miinused
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: krss[/i] TO Mäks: http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=18616 TO jan-kos: Su küsimusele jään vastuse võlgu, kuid tundub, et sellele polegi ühest vastust. Vanal mootoril on nagunii pragusid kaanes, kuid praod suht pindmised ja ei ulatu veel kuhugi. Iga selline ülekuumenemine teeb neid pragusid sügavamaks (silmaga vaatamisel saab nii hinnata ligikaudselt ka pragude sügavust, kuna üha enam hakkavad ka pragude servad irvakile tõmbuma). Sellepärast on vana mootori puhul targem hoida sees nö külmemat termostaati, et temperatuur 90-ni läheks võimalikult harva. Ülekuumenemine tähendab olemuselt mingit riket jahutussüsteemis (radikas kinni või jookseb tühjaks, termostaat jääb kinni, radika jahutusventilaator ei lülitu tööle jne), ja siis tõuseb temperatuur hetkeks ikka tunduvalt kõrgemaks. Tavaliselt annab oma otsad enne kaanetihend kui kaas ise, aga kui seda ära ei jaga ja jätkata sõitu, siis loomulikult saab ka kaas kannatada (kõveraks läheb igal juhul, iseasi kuipalju, samas lähevad ka praod sügavamaks, aga seda ei saa ennustada, millal see oma kriitilise piiri ületab). Audi/VW mootoritel kasutatakse nn venivaid kaanepolte, mis vajavad peale kaaneremonti ülepingutamist (vist oli 1000km tagant 90 kraadine pööre lisaks), aga teenindustes ei tea paljud töömehed seda isegi, ning kui see jääb tegemata, ootab järgmine kaanejama ca 40-50tkm pärast või peale esimest suuremat ülekuumenemist (kuuma käes venivad rohkem - mõnikord piisab remondiks ainult kaanepoltide ülepingutamisest!). 4-5-6 silindriliste mootorite kaante erinevus on lihtsalt selles, et see metallitükk, mis peab sirge olema, on pikem, ja sellepärast annab pikemal kaanel ka vähesem kõverus juba tunda. Pragude tekkimise erinevust neil kaantel võrrelda ei oska, kuid neil on ka muid kiikse ja ülekuumenemine võib kahjustada ka plokki (nt 6-sil plokil õlikanal ja kaanepoldipesa liiga lähestiku, ja neil plokid selle nahka lähevadki lõpuks; mida pikem kaas, seda rohkem meeldib neile tõmbuda "propelleriks"). Profülaktika on lihtne: lisaks spidole tuleb harjuda jälgima ka temperatuuri, kasutada külmemat termostaati, pesta jahutussärk (mootor annab sooja kergemini ära jahutusvedelikule) ja teha varuvariandina salongist lülitatav sundjahutus radikale (lühistad radika küljes oleva temp anduri juhtmed) [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
Diesel power
»
Diiselmootori plussid ja miinused
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
38.0%
- SQL:
62.0%
]