Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
tarmo

 postitati 21.01.18 16:57
Lisaks iseõppimisele tuleks käia kuskil libedal nii, et keegi kogenum kaasas on, kes jagab õigeid sõiduvõtteid. Muidu on oht, et saad selgeks omale mingi vale asja, mida sa jäädki edaspidi absoluutse tõena kangutama ja vanduma, et on ikka halva juhitavusega autosid ehitatud. Pööravad need nelikveolised raske ninaga audid väga hästi, kui õigeid võtteid kasutada.
majanduskriizz

 postitati 21.01.18 14:54
Tsitaat:
Tagasi autokooli ehk kuidas tegelikult jäisel teel käituda?


Vastavalt oma sõiduoskustele... Aga tegelikult jah foorumist võid korjata nippe, mida proovida aga sõitma pead õppima ise ja harjutamine annab kõvasti juurde auto tunnetust ja eks vaikselt ka enesekindlust.
Silverpm

 postitati 20.01.18 21:17
Nelikud samas üllatavad piisavalt, et tekiks selline olukord:

https://i.pinimg.com/originals/ea/f9/fd/eaf9fd76be2d7c6059444c4d252ef577.jpg
HK89

 postitati 20.01.18 12:40
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Uskuge, sellest teooriast pole mingit kasu. Ainus päästerõngas on võimalus leida moodus ise oma auto tundma õppimiseks ja selleks ohutus kohas. Ma olen kõigi vedudega sõitnud ja mitte ainult liikluses. Pole selle teadmisega midagi teha kui kiirus vale ja õigest reageerimise punktist juba ammu möödas, ehk siis üldjuhul tajutakse "minekut" siis kui enam midagi teha pole.



Mulle on siiski jäänud mulje, et mida rohkem kuskil teadlikult "lolli mängimas" käia, seda ohutum pärast liikluses on. Teoretiseerid, katsetad, kinnistad erinevaid sõiduvõtteid... Ma ei suuda hoomatagi liitreid, mida kunagi platsidel, kõrvalistel teedel ja jääradadel kulutadud sai. Aeg-ajalt saab siiamaani. Ilmselt selle tõttu olen elusalt nii mõnestki jaburast olukorrast välja tulnud, mis minust sõltumatult, ootamatult või lihtsalt hooletusest tekkinud on. Kui oled libiseva autoga harjunud, ei tule paanikat vaid vallanduvad teatud õpitud automatismid. Aga jah, paljalt teooriast ilmselt pole tolku. Proovida, proovida, proovida...

Edit: sir-mac ütles pmst sama asja, ei pannud kiiruga tähele. :)
sir-mac

 postitati 20.01.18 08:28
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Uskuge, sellest teooriast pole mingit kasu. Ainus päästerõngas on võimalus leida moodus ise oma auto tundma õppimiseks ja selleks ohutus kohas. Ma olen kõigi vedudega sõitnud ja mitte ainult liikluses. Pole selle teadmisega midagi teha kui kiirus vale ja õigest reageerimise punktist juba ammu möödas, ehk siis üldjuhul tajutakse "minekut" siis kui enam midagi teha pole.


Lühidalt kokku võetud eelnev jutt. Ja õieti.
Teooria peab siiski ka olema, et tekkiks ettekujutus, mida libedal situatsiooni sattudes peaks tegema, et päästa, mida päästa annab.
Aga teooriale PEAB vahetult järgnema ka praktika, et kõike seda, mida sai jutuna kuulatud ja piltidel-videotel nähtud, saab ka reaalselt proovida. Ja seda mitte nii, et juht väriseb rooli taga ja kardab autot lõhkuda vaid andes vaba voli harjutada ja proovida kõikvõimalikke situatsioone. Just nii nagu meil kunagi alarmsõidukijuhi koolitusel lahkelt lubati- keera kasvõi üle nipli! Keegi ei karista. Tõsi, meil olid küll ametiautod (mitte isiklikud)- erinevad esi-, taga- ja nelikud, suured ja väikesed. Aga kes soovis võis ka oma masinaga proovida. Paarile mehele aitas koolitus hiljem kindla litaka ära hoida.
Libedates oludes ei tohi kunagi unustada füüsikaseadusi ning üle hinnata oma oskusi. Vastasel juhul tekkib kehv kooslus.
Meil Päästes on ütlus- oluline on see, kui kiiresti kohale jõuad, aga veel olulisem on see, et üldse jõuad!
Rahulikku libedat kõigile!
aixx

 postitati 19.01.18 21:19
Sportdifri, e-kässari ja s-tronicuga tuleb oma senised arusaamad talvistest sõiduvõtetest täiesti ära unustada. Õnneks esialgu siluvad kolmetähelised abilised vead olematuks.
TiitR2

 postitati 19.01.18 20:32
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Uskuge, sellest teooriast pole mingit kasu. Ainus päästerõngas on võimalus leida moodus ise oma auto tundma õppimiseks ja selleks ohutus kohas. Ma olen kõigi vedudega sõitnud ja mitte ainult liikluses. Pole selle teadmisega midagi teha kui kiirus vale ja õigest reageerimise punktist juba ammu möödas, ehk siis üldjuhul tajutakse "minekut" siis kui enam midagi teha pole.

kollerimehega nõus! - õnneks juba avatakse vaikselt jää- ja lumeradu ja seal andestatakse ka õpivead (teinekord muidugi tekib päev hiljem plastiku otsimise kuulutusi), kuid mida pärisliiklus tavaliselt ei andesta. Keerake rooli, sidurdage, pidurdage, tõmmake kässarit ja mis peamine, saa tunnetus oma autoga kätte.

P.S Sul sel aastal enda juures ka lumerada saadaval?
kps

 postitati 19.01.18 19:25
Uskuge, sellest teooriast pole mingit kasu. Ainus päästerõngas on võimalus leida moodus ise oma auto tundma õppimiseks ja selleks ohutus kohas. Ma olen kõigi vedudega sõitnud ja mitte ainult liikluses. Pole selle teadmisega midagi teha kui kiirus vale ja õigest reageerimise punktist juba ammu möödas, ehk siis üldjuhul tajutakse "minekut" siis kui enam midagi teha pole.
100

 postitati 19.01.18 19:11
Lihtsamad reeglid, mida ise järgin.
Kui kurvis tagumine ots libisema hakkab, siis esiveolisega kergelt gaasi juurde, tagaveolisega gaas maha, muidugi samal ajal rooliga püüda auto esiots õiges suunas hoida. Libisedes siduriga mängida tundub mulle olema kahtlane teema olema mõlema puhul. Neljaveolist ei oska kommenteerida kuna ei sõida sellissega.
Kurvis ei tasu kunagi hoogu maha võtta, seda peab varem sirge peal tegema, kurvis olles on vaja vedu taga hoida.
rat_013

 postitati 19.01.18 18:57
Tsitaat:
Algselt postitas: HK89
Tsitaat:
Algselt postitas: h.u
Aga kui nüüd rääkida automaatkastist... kas reeglid muutuvad?

Enamike kastide puhul pead arvestama pikema reageerimisajaga. St, kui tahta külge ette saada kontrollitud viisil, peaks madalam käik eelnevalt sees olema.

Iseenesest rajal kannatab sõita, kui kõike sekund-2 varem teha, aga väsitav on. Samas, ühtedel AC talvepäevadel sõitsin päeva kiireima aja, ja paaristeatesõidu võitsime, seda automaadiga. Linnas / metsas ei ole kunagi julgenud, lihtsam oleks meelega otse puruks sõita..

Muudel teemadel - quattro puhul on seisupidur parkimiseks, või äärmisel juhul viimasel hetkel hullemast päästmiseks, sõidu ajal parkimisvahendeid ikkagi ei näpita 😂

Üldiselt soovitan silm peal hoida sihtotstarbelistel koolitustel, #foursnow kliendid AC-st ja väljastpoolt on siiani üsnagi üllatavalt ja positiivselt meelestatud olnud 👍
HK89

 postitati 19.01.18 11:31
Tsitaat:
Algselt postitas: h.u
Aga kui nüüd rääkida automaatkastist... kas reeglid muutuvad?


Enamike kastide puhul pead arvestama pikema reageerimisajaga. St, kui tahta külge ette saada kontrollitud viisil, peaks madalam käik eelnevalt sees olema.
HK89

 postitati 19.01.18 11:29
Ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga...
Mulle on jäänud sisse harjumus väga libedal teel sõites, kus otse minemise oht, ESP ja veojõukontroll välja lülitada. Muidu pole võimalik "sirgeks vedada".


Mis puudutab väljatoodud punkte, siis igas olukorras, iga autoga 100% toimivat strateegiat pole.
Kuid üldiselt:
1) Esiveolise autoga lähed kurvis otse - lahenduseks sidur alla ja vast saad tagasi rajale?

* Kui on man kast ja veel trossiga käsipidur, olen tõmmanud käsipiduriga külje ette, vahetanud kiirelt käigu alla, keeranud ratta välja sellesse suunda, kuhu saba läheb ja andnud gaasi - on olukorra pea alati lahendanud. Nõuab eelnevat harjutamist, et kõike suuta piisavalt kiiresti teha. Käib kategooriasse "esiveoga driftimine".


2) Esiveolisega läheb parem külg ette - samuti sidur alla ja rattad paremale välja?

*On lootus olukord niimoodi lahendada küll. Vedu siduriga tagant võttes arvesta, et auto on ka ebastabiilsem ja kergelt võib teisele poole lappama minna. Ise olen tihti käigu alla vahetanud, rattad välja keeranud ja gaasi andnud - veab ka sirgeks, kuid võrdlemisi kontrollitavalt.


3) Nelikveoga lähed kurvis otse - üritada keerata ja gaasi anda?

*Jah. Jällegi - väänet peab olema, st õige käiguvahemik on vajalik. Man kastiga käib üldiselt (v.a DSG kastid) käigu alla vahetamine kiiremini. Sõltub muidugi ka nelikveost - kas on pidev, teatud hetkel tagasilda taha lülitav (nagu nt Volvo S80 gen II) - viimase puhul ei meeldi mulle üldse see lülitamise hetk, mis tekitab ettearvmatu tunde. Nelikveoline auto võib ühel hetkel käituda kui esiveoline - olla alajuhitav; järgmisel hetkel saba loopida - olla ülejuhitav.


4) Nelikveoga läheb parem külg ette - lahenduseks gaas põhja, rooli veits paremale ja loota, et tõmbab sirgeks tagasi?

*See, kui palju gaasi anda ja mis nurga alla rooli keerata, sõltub sellest, kui "ees" külg on. Kerge on üle reageerida ka nii.

5) Tagaveoga?
*Keerad rattad välja, käik alla, mängid gaasiga ja rooli nurgaga.

Absoluutset tõde foorumi tingimustes, arvestades võimalike stsenaariumite rohkust, on muidugi võimatu välja tuua.
h.u

 postitati 19.01.18 11:15
Aga kui nüüd rääkida automaatkastist... kas reeglid muutuvad?
jantz73

 postitati 19.01.18 00:22
Kunagi ei tasu loota Auto veoskeemile! Arvesta alati enda kogemuste ja võimetega! Igas olukorras jäta endale varuvõimalus! Minu reeglid millega olen teel ja siiani ei ole nendes pettunud. Nelikule tuleb alati jätta võimalus, et saab juurde anda ja ennast soovitud suunda vedada, esikuga peab samuti olema tagataskust võtta võimalus peale keerata, kuhu suunda soovid liikuda ning Audide puhul võimatu, tagaveolise võimalus, on minna tagasi poodi, kus kohast Auto osta!
AronL

 postitati 18.01.18 23:15
Kui nelikuga juba otse läheb ja kurv kitsas ning ruumi vähe siis manuaaliga üldiselt ikkagi sidur alla. Saavutad ratastele maksimaalse haarduvuse ning äkki jõuab ära keerata. Ennast päästnud niimoodi tegutsemine mitmetest halbadest olukordadest, kus see ''nelikuga tuleb gaas põhja anda'' oleks lõppenud ei kuskil mujal kui kraavis. Pole olemas ilmselt kindlat mustrit kuidas käituda, olukorrad on erinevad.

Kõige õigem muidugi siseneda kurvi juba saba ees;)
h.u

 postitati 18.01.18 21:37
Nüüd, kuis talv ehk meie maale ka lõpuks saabunud on, oleks ehk õige aeg meenutada, mida libedasõidukoolitusel räägiti ja kuidas autoga käituda libedates teeoludes... naelrehv vs lamell on läbi nämmutatud, et võtame siis uue teema....

Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis libedasõidukoolitusel vist räägiti nii, et teel olevast takistusest möödumiseks peaks esmalt tugevalt pidurit tallama. Seejärel, kui näed, et sa enne takistust seisma ei jää, siis tuleks sidurit tallata ja üritada takistusest mööda põigata rooliga mängides (või käsipiduri abiga) ning vahelduvalt gaasi andes... kõlab mõistlikult? Igatahes kuulaks ära siinsete meeste kogemustel põhinevad arvamused ja pakuks aruteluks välja mõned stsenaariumid:

1) Esiveolise autoga lähed kurvis otse - lahenduseks sidur alla ja vast saad tagasi rajale?
2) Esiveolisega läheb parem külg ette - samuti sidur alla ja rattad paremale välja?
3) Nelikveoga lähed kurvis otse - üritada keerata ja gaasi anda?
4) Nelikveoga läheb parem külg ette - lahenduseks gaas põhja, rooli veits paremale ja loota, et tõmbab sirgeks tagasi?
5) Tagaveoga?

Samuti olen aru saanud, et lumisel/libedal teel nt neljaveolisega tasub alati kõrgem käik sees hoida. Et juhul, kui peaks tagumik kuhugi minema hakkama, siis suurel kiirusel sa 6nda käiguga nagunii enam midagi ei päästa, et pigem olgu siis nt 5. käik. Loogiliselt võttes võiks ju nii olla?! Mis arvate?

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 70.1% - SQL: 29.9%]