Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
Rom

 postitati 08.09.18 10:02
Need über numbrid on pea alati aiateibaid näidanud, sest auto pardapingega (pinget tõstmata) pole võimalik suurt võimsust kätte saada. Eks neid võimsuse standardeid ka igasuguseid olemas, aga kui me räägime realselt väikese moonutusega pidevast võimsusest, siis nendest suurtest numbritest vähe abi.
Arvasin algselt, et äkki on sellel makil D-klassi võimendi (kõrge kasutegur, väike soojuseraldus), see selgitaks nii väikese radika olemasolu, aga võta näpust datasheet väidab, et TDA7388 on siiski AB klassi võimendi (radikaks tagumine paneel :)), mille väljundid sillatud, DS lubab 4x25W@4ohm, pingel 14,4V - 10%!!! moonutuse juures (kes ei tea, see on väga suur moonutus), ehk reaalselt kuulatavat võimsust saab sealt tunduvalt vähem - imesi ei ole olemas.
tl470487

 postitati 08.09.18 09:33
4 x 60W on nn reklaam ehk rahvakeeli muusikaline võimsus, mis ilutseb pea kõigel, mida suurte numbritega pakendil tilu-liluna näkku lastakse. Muide see ei ole ka 100% vale vaid nn otsitud pooltõde, millega kuvatakse matemaatilist max võimsust max sageduse juures. Loomulikult on see number BS, sest ei kuulata ju mingit ühtlast helivilet a la 14 000Hz diapasoonis. :D
Muidugi ei ole see nominaalvõimsus ja seda ka ei väideta specsides. Kui see krapp 20Hz juures juba 8W nominaalset välja annab on väga kena, ning hästi sobitatud kõlaritest jätab esmapilgul täiesti usutava mulje nagu enamus toyota-honda-suzuki põlvlased.
Rix

 postitati 08.09.18 09:05
Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Kui plaadimehhanism välja visata, haigutaks enamiku tüüpiliste "4x50W" radioolade korpuses lihtsalt tühjus, nii et see lühem korpus oluliselt midagi ei määra.


Eks seda küll, aga olles paari sellist hiinlast käes hoidnud, saad aru, juba kaalu järgi, et ka need väiksed on seest üpris tühjad. Kui see nüüd on sama seadme tagumine pool, siis siin pole ju isegi mitte jahutus radiaatorit?
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1nUp9QFXXXXawXVXXq6xXFXXXN/Autoradio-Car-Radio-12V-Bluetooth-V2-0-JSD520-Car-Stereo-In-dash-1-Din-FM-Aux.jpg

Valetavad, nii et suu suitseb: https://www.gearbest.com/car-audio/pp_236487.html
Välja toodud 4x60W ei saa juba kaitsme järgi päriselt isegi max võimsus olla, kuna 4x60W=240W, aga kaitsme järgi 15A @12V=180W. Parimal juhul on ühe kanali max võimsus 40-45W ja sedagi vaid hetkeks.
Black

 postitati 08.09.18 06:58
Tsitaat:
Algselt postitas: R-I-X
Seal sees pole puht füüsiliselt ruumi, et mingi normaalne võimendus seal sees saaks olla. Ilmselgelt raadio ei jõua kõlareid ära toita. vast niivõrd ei olegi probleem madalas takistuses vaid lihtsalt selle maki väljund võimsuse puudumises.

Kui plaadimehhanism välja visata, haigutaks enamiku tüüpiliste "4x50W" radioolade korpuses lihtsalt tühjus, nii et see lühem korpus oluliselt midagi ei määra.

Alustada tuleks mitte raadio väljavahetamisest vaid uurimisest, mis elemendid kasutuses ja mis porr kaabeldusega tehtud on. Võibolla on uste sisse visatud mingid vanad orig Bose 1-oomised kõllid või on mitu elementi paralleelselt ühendatud. Takistus on teatavasti selline veider suurus, mis paralleelühenduste korral numbriliselt hoopis väheneb.
tl470487

 postitati 07.09.18 21:07
Kui internettust uskuda siis:
Quiescent current speaker impedance: 4 ohm
Frequency Response: 20 - 20000Hz

Ja kui neid andmeid uskuda siis kindlasti on ka hullemaid krappe 20€ eest (see isegi toredalt lubab 20-20kHz!), aga 4 x väljundis tahetakse seal näha 4 oomiseid kõlareid.
Pimesi kõlarite kohta andmeid teadmata mingi teise raadio hankimine on loto ehk kui samuti 4 oomine siis 100% tühi vaev.
Rix

 postitati 07.09.18 20:43
Tsitaat:
Algselt postitas: sventonning
Ei ole kursis kas kõlarid originaalid (pole olnud aega, et ukse paneele lahti kiskuda). Tegemist sedaaniga, ainult ees ustes on kõlarid. Keegi kelle käes see auto varem olnud on, on pannud siia sisse subwooferid ja taha uued kõlarid, aga enne maha müümist need välja võtnud, alles jättis kõik juhtmed (võimendi ja kõlarite juhtmed). Avastasin ka just, et kui auxi asemel bluetoothi kasutada siis mängivad kõlarid veel valjemini välja, ilma et helikvaliteet halveneks kuid jah, kuskilt maalt viskab ilkagi välja, proovin uue raadio siia osta, eks siis näeb mis juhtub. Hetkel on raadioks JSD-520.


Kui see raadio on selline käkk, siis ei tasugi sealt midagi oodata.
https://ssli.ebayimg.com/images/g/aYEAAOSwlSpZb08I/s-l640.jpg

Seal sees pole puht füüsiliselt ruumi, et mingi normaalne võimendus seal sees saaks olla. Ilmselgelt raadio ei jõua kõlareid ära toita. vast niivõrd ei olegi probleem madalas takistuses vaid lihtsalt selle maki väljund võimsuse puudumises.
sventonning

 postitati 07.09.18 19:57
Ei ole kursis kas kõlarid originaalid (pole olnud aega, et ukse paneele lahti kiskuda). Tegemist sedaaniga, ainult ees ustes on kõlarid. Keegi kelle käes see auto varem olnud on, on pannud siia sisse subwooferid ja taha uued kõlarid, aga enne maha müümist need välja võtnud, alles jättis kõik juhtmed (võimendi ja kõlarite juhtmed). Avastasin ka just, et kui auxi asemel bluetoothi kasutada siis mängivad kõlarid veel valjemini välja, ilma et helikvaliteet halveneks kuid jah, kuskilt maalt viskab ilkagi välja, proovin uue raadio siia osta, eks siis näeb mis juhtub. Hetkel on raadioks JSD-520.
tl470487

 postitati 07.09.18 13:19
Justnimelt. Matsu jagav subjekt ei saagi seda teisiti tõlgendada!
Kui takistus ei ole piisava takistusega siis eesti keeles tähendab see väikest takistust.

Tsitaat:
Algselt postitas: Rom
Tsitaat:
Algselt postitas: tl470487
Ilmselt viga on selles, et kõlarid ei ole õige koormusega (piisava takistusega)


Pigem kõlarid liiga väikese takistusega.

Rom

 postitati 07.09.18 13:04
Tsitaat:
Algselt postitas: tl470487
Ilmselt viga on selles, et kõlarid ei ole õige koormusega (piisava takistusega)


Pigem kõlarid liiga väikese takistusega.
tl470487

 postitati 07.09.18 10:14
Ilmselt viga on selles, et kõlarid ei ole õige koormusega (piisava takistusega) selle raadio jaoks. Lülitub välja, sest rakendub helivõimendi lõppastme kaitse. Hea seegi, et välja lülitub, sest muul juhul kirjutaksid siin, et oli suits ja vine ja nüüd raadio ei tööta. :D Raadio valmistaja on lihtsalt ettenägelik ja teab, et leidub igasuguseid entusiaste, sh ka neid, kes mitte mütsigi asjast ei jaga, aga tahavad ise teha ja katsetada ehk siis suht tüpoloogiline juhtum. Kui ise asja ei jaga siis heaga lase parem matsu jagaval subjektil kohe üle vaadata. Muul juhul, kui ise õppida tahad siis võta raadio ja auto helisüsteemi-dokumentatsioon ette ja tööta need läbi.
Rix

 postitati 07.09.18 09:53
Mis makk (täpne mudel), mis auto (sedaan/avant ja mis helisüsteemiga, BOSE / mitte BOSE), kas kõlarid on originaalid?
twistY

 postitati 07.09.18 09:12
1. Makk on juust
2. Kõlarid liiga suure võimsusega konkreetse maki jaoks
3. Makk ühendatud valesti/liiga peenikese toitejuhtmega
sventonning

 postitati 07.09.18 08:45
Tere

Auto kõlarid lülituvad välja kui raadiost keerata heli umbes 20 peale. Ning tagasi tuleb alles siis kui raadio välja lülitada ja uuesti sisse.

Autos originaalraadio on väljavahetatud aftermarket raadio vastu eelmise omaniku poolt

Milles võiks olla probleem?

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 59.1% - SQL: 40.9%]